خبر

استشمام عطر مهربانی در کوچه پس کوچه‌های شهرضا

شهرضا – جشن نیکوکاری در شهرضا همزمان با سراسر کشور آغاز شده و شور حضور مردم، عطر مهربانی و همیاری را در کوچه پس کوچه های شهر پراکنده است.

خبرگزاری مهر – گروه استان‌ها، پریا جهانبانی: اسفند از راه رسید و روزها روزهای تب و تاب آماده شدن برای سال نو است و هر کدام از ما به نوعی دل مشغولی‌های سال نو را داریم؛ کودکی در انتظار شیرین خرید لباس نو، پدری در شوق شادی فرزندش، مادری در التهاب خانه تکانی، همه شهر آماده می‌شوند برای عید و سال نو و نو شدن.

حال و هوای شهر بهاری شده و با جنب و جوش مردم در بازارهای قدیمی شهرضا، کوچه پس کوچه‌ها و محله‌های شهر می‌توان به وضوح صدای پای بهار را شنید.

در این روزها کودکانی هستند که در آرزوی داشتن کفش و لباس نو چشم انتظارند، تا شاید آن‌ها نیز در این روزها نو شوند، مردان و زنانی هستند که هنوز روزهایشان زمستانی است و مجال استشمام عطر بهار در آن‌ها نیست اما فقط کمی همت من و تو کافی است تا آنها نیز رنگ بهار را ببینند و غرق در شادی کودکان شأن شوند.

«جشن نیکوکاری» رویدادی است که هر ساله در نیمه دوم اسفندماه و در آستانه سال نو، با هدف نهادینه کردن سنت حسنه احسان و نیکوکاری، در تأمین مایحتاج خانواده‌های نیازمند و کمک به تحکیم بنیان خانواده‌های محرومان با جمع‌آوری هدایا و کمک‌های مردمی و سپس توزیع آن‌ها در میان محرومان کشورمان اجرا می‌شود.

رئیس کمیته امداد شهرضا با اشاره به ارائه چگونگی خدمات به نیازمندان از سوی این نهاد در روزهای پایانی سال، اظهار داشت: کمیته امداد هرساله در آستانه سال نو جشن نیکوکاری را با مشارکت خیران و مردم نیک اندیش برگزار می‌کند تا عیدی پر از شادی را برای نیازمندان به ارمغان آورند.

ایجاد پایگاه نیکوکاری در میدان تاسوعا

عبدالرزاق میرزایی با بیان اینکه جشن نیکوکاری امسال با شعار عیدی برای همه برگزار می‌شود، بیان داشت: یک پایگاه در میدان مرکزی (تاسوعا)، دفتر کمیته امداد و تمامی مراکز نیکوکاری شهرستان آماده دریافت کمک‌های مردم نوع دوست است.

رئیس کمیته امداد شهرضا افزود: در روز پنجشنبه دوازدهم اسفندماه این پایگاه جشن نیکوکاری ایجاد می‌شود و دفتر کمیته امداد نیز آماده دریافت کمک‌های نقدی مردم مهربان است.

وی بیان کرد: در روز سیزدهم اسفند ماه نیز در پایگاه نماز جمعه این جشن برگزار و کمک‌های نمازگزاران جمع‌آوری می‌شود.

میرزایی گفت: همچنین در روز چهاردهم اسفندماه بر اساس شرایطی که ستاد کرونا اعلام خواهد کرد، زنگ نیکوکاری در مدارس شهرستان به شکل مجازی طنین‌انداز خواهد شد تا دانش آموزان با کمک‌های خود از این طریق به دوستان نیازمندشان رنگ مهر و همدلی را بر صفحه دفتر خاطراتشان ترسیم کنند و بیاموزند که در هر شرایطی می‌توان به همنوع خود کمک کرد و مشکلاتشان را به اندازه توان برطرف ساخت.

وی تصریح کرد: تعداد ۱۰ مرکز نیکوکاری شهرستان هم در جشن نیکوکاری فعالیت می‌کنند و جمع‌آوری کمک در سطح مدارس و توزیع بین نیازمندان با اولویت دانش آموزان تحت حمایت، توسط آنان انجام خواهد شد.

میرزایی تصریح کرد: مردم نوع دوست شهرستان می‌توانند به کمیته امداد و مراکز نیکوکاری در این امر خداپسندانه مشارکت کنند.

با جشن نیکوکاری شاهد جوانه زدن درختان و باز شدن شکوفه‌های بهاری هستیم

آری جشن نیکوکاری نماد همبستگی بین آحاد مختلف مردم است برای کمک به نیازمندان. حالا که در آستانه سال نو به سر می‌بریم و در کوچه پس کوچه‌های شهر شاهد جوانه زدن درختان و باز شدن شکوفه‌های بهاری هستیم چقدر نیکوست که علی رغم مشکلات پیش آمده و شرایط کنونی، همچون گذشته در کمک به نیازمندان از هم سبقت گرفته و فرصت مهرورزی و شاد کردن دل هم نوعان را از دست ندهیم.

خاطره پوشیدن لباس نو در عید نوروز، یکی از بهترین خاطرات کودکی همه ماست؛ با کمک‌های خود به کودکان نیازمند خاطره‌ای خوش برای کودکان محروم رقم زنیم زیرا احسان و نیکوکاری، مطلع غزل انسانیت و نوع دوستی شکوه محبت و صلابت فتوت و جلوه گاه یکدلی است خوشا به حال کسانی که با احسان و نیکوکاری و ایثار خالصانه خود، رضای خداوند را جلب می‌کنند.

هنوز هم می‌توان عطر مهربانی را در کوچه پس کوچه‌های شهر استشمام کرد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


*

دکمه بازگشت به بالا