خبر

نمایشگاه صدای مهربانی در سیرجان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کرمان  غرفه های این نمایشگاه شامل تولیدات تابلو فرش و گلیم شیرکی پیچ ، غذاهای محلی ، صنایع دستی ، شیرینی ، تولیدات پته ، کار روی سفال ومس ، سفره های هفت سین ، عروسک سازی  است.نمایشگاه صدای مهربانی در سیرجان


خانم گندم نیکو نماینده موسسه خیریه نیکان شهرستان سیرجان گفت : این موسسه  بچه های سندرم دان و کودکان کار زیر 18 سال را زیر پوشش قرار داده و به بیش از120 نفراز جامعه هدف خدمات رسانی می کند.


خانم نیکو افزود: به این کودکان و نوجوانان هزینه های درمانی ، تحصیلی ، معیشتی داده می شود و دهها کودک مبتلا به بیماری های شنوایی ، بینایی ، جسمی و حرکتی با کمک خیران درمان شده اند.


بگفته وی : زنان سرپرست خانوار نیزبرای اشتغال و خود اشتغالی زیرت پوشش قرارگرفتند و در بافت گلیم و قالی و تابلو فرش و همچنین مصنوعات چوبی و دستی و هنر پته دوزی و تولیدات صنایع دستی در این مرکز آموزش های لازم را در هررشته مورد علاقه می بینند و سپس در خانه مشغول بکار میشوند و تولیدات صنایع دستی آنان در این مرکز خیریه به ویژه در نمایشگاهها عرضه و فروخته می شود .
این فعال موسسه خیریه تاکیدکرد: کودکان مبتلا به سندرم داون اگر رها شوند بدون شک زندگی سختی پیش رو خواهند داشت اما اغلب خانواده های این بچه ها می دانند با آموزش و توانبخشی می توان آنها را تا حدود زیادی به روال عادی زندگی بازگرداند.


وی گفت : ما سندرم مهربانی راه انداختیم تا به کودکان و نوجوانان دارای سندرم داون خدمات ارائه شود وتوانبخشی کودکان تا سن مدرسه شامل کاردرمانی جسمی و ذهنی، گفتاردرمانی و آموزش و در بخش نوجوانان و جوانان هم کلاس های مختلف ورزشی، هنری برگزار می شود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


*

دکمه بازگشت به بالا