خبر

کتاب «پل طلایی به دنیای هنر» با حضور هنرمندان مهربان در فرهنگسرای اندیشه تهران رونمایی شد.

کتاب «پل طلایی به دنیای هنر» مجموعه‌ای از آثار هنر‌های تجسمی هنرمندان ایرانی و بین المللی است که در فرهنگسرای اندیشه رونمایی شد.

در این کتاب آثار ۱۰۰ هنرمند جوان ایرانی و همچنین بیست تن از اساتید فرهیخته هنر از جمله امیر حسین صدیق، جلال عطارزاده، علی بحرینی، مرتضی شمیسا، اکبر اکبری، شهاب سرشت، احمد رضا رئوفی، داریوش مشمولی، ابراهیم مهاجر، بهرام آشفته، پیمان پیروی، بهداد نجفی، سامان شادانلو ایلخان، سعیده آرین، پرویز لطف الهی، هومن شیخ بشارتی، علی ذاکری، سارا ساسانیان، راما هوشمند وزیری، یونس رجبی و شهرام شیرزادی گردآوری شده است.

همچنین چند اثر هم متعلق به ۲۰ هنرمند خارجی از کشور‌های هلند، ژاپن، هند، اندوزی، فرانسه و استرالیاست.

این کتاب به همت لیلا شاهنجرینی گردآوری شده، شهاب سرشت آن را طراحی و صفحه آرایی کرده و در نهایت توسط انتشارات عزیزستان با مدیریت جلال عطارزاده طراح گرافیک و استاد دانشگاه شریعتی به چاپ رسیده است.

عطارزاده ارتباط خوب هنرمندان ایرانی با خارجی را یکی از پیامد‌های این کتاب برشمرد و گفت: جهانیان خواهند دانست که ایرانی‌ها از دیرباز مهردوست و مهرپرور بودند.

وی افزود: معمولا هنرمندان بعد از خلق اثر، به دنبال شنیدن نقد درباره آن هستند؛ چاپ چنین کتاب‌هایی جامعه هنری را به کار بیشتر وامیدارد. از طرفی وقتی هنرمندان جوان اثر خود را کنار آثار اساتید می‌بینند قوت قلب مضاعف می‌گیرند.

شاهنجرینی هم هدف اصلی از چاپ پل طلائی به دنیای هنر را ارتقای همبستگی بین تمدن‌ها دانست و گفت: ذات هنر ایجاد اتحاد و صلح و همچنین پیوند انسان با اندیشه و فلسفه است. هنر به انسان آموزد که به هم نوع خود احترام بگذارد.

به گفته او آثار این کتاب در بخش رنگ روغن، آبرنگ، مدادرنگی، نقاشیخط، تصویرسازی، نگارگری، عکاسی و حجم گردآوری شده است.

وی یادآور شد: پیوند هنر با ادبیات می‌تواند گامی بزرگ در اعتلای فرهنگ و هنر باشد؛ در کتاب پل طلایی به دنیای هنر به دنبال ایجاد صلح و گفتگوی بین تمدن‌ها بودیم.

خبر بر گرفته از باشگاه خبر نگاران جوان

امتیاز کاربران: اولین نفری باشید که امتیاز می دهد!
 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


*

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا