خبر

استکبار دروغ می‌گوید، اسلام دین مهربانی است

گروه جامعه / محمد رضایی – مقابله با تهاجم فرهنگی غرب و نمایاندن چهره مهربان و واقعی از دین اسلام و ارتباط گیری با جوانان تشنه حقیقت، مهمترین دلیل نگارش نامه رهبر فرزانه انقلاب اسلامی به جوانان اروپا و آمریکای شمالی بود.

دکتر امین کوشکی استاد دانشگاه و مسایل سیاسی با بیان این مطلب در همایش«نامه‌ای برای تو» در سالن همایشهای روزنامه قدس گفت: گرچه پاسخگویی به یاوه‌های پوچ و بی‌اساس استکبار و مقابله با اسلام هراسی در این نامه نهفته است، اما حضرت آیت ا… خامنه‌ای جوانان غربی را به شناخت اسلام از منابع اصلی دعوت کرده‌اند.

روشن شدن حقایق درباره اسلام
مقام معظم رهبری در پی حوادث فرانسه و اهانتهایی که به پیامبر اکرم (ص) شد، نامه‌ای سرگشاده – که به صورت گسترده در شبکه‌های اجتماعی کشورهای مختلف اروپایی و آمریکایی در حال انتشار است – خطاب به جوانان این مناطق به رشته تحریر درآوردند که سبب شد حقایق زیادی برای آنان درباره نوع نگاه به اسلام روشن شود. موضوع این نامه و تجزیه و تحلیل آن از منظر رسانه‌های جمعی سبب شد جمعی از فعالان «بسیج رسانه» در سالن اجتماعات روزنامه قدس با میزبانی بسیج رسانه و موسسه فرهنگی قدس گرد هم آیند و هم اندیشی فرهنگی، سیاسی صمیمانه‌ای برگزار کنند.
دکتر کوشکی در این نشست بیان کرد: غرب به گونه‌ای رفتار کرده بود که جوانان و علاقه‌مندان به اسلام نمی‌توانستند واقعیتها را درباره این دین مهربانی دریابند و اسلام هراسی که جریان بزرگ و گسترده‌ای بود، جای مهربانی و واقعیات برادرانه اسلام را گرفته بود.

تلاش غرب برای فراری دادن جوانان از اسلام
وی درباره مفاهیم اصلی فراری دادن جوانان از دین اسلام یادآور شد: اسلام‌هراسی عبارت از نوعی تصور ذهنی نسبت به اسلام است، به‌گونه‌ای که مخاطب در مقابل طرح، استقرار و یا توسعه نظام اسلامی واکنش منفی (اعم از نظری یا عملی) از خود بروز دهد و غرب بخوبی این پدیده را از زمان انفجار برجهای دوقلو در سال ۲۰۰۱ ضد اسلام کلید زده است.
وی با اشاره به نظریه‌های ضد اسلام و تلاش برای اختلاف افکنی بین مسلمانان در غرب تاکید کرد: به عقیده روزنامه نگار آمریکایی شوارتز، غرب چهره‌ای خطرناک و افراطی را از اسلام و کل تاریخ آن ارایه می‌دهد و چهره اسلام و مسلمانان را به گونه‌ای ترسیم می‌کند که گویی برای تمام جهان مشکل سازند.
این کار‌شناس جنگ نرم و مسایل سیاسی یادآور شد: استکبار برای بد جلوه دادن اسلام به تاکتیک جایگزینی و محدود سازی اسلام روی آورد بدان معنا در این سیاست، عملکرد و یا روشهای به کار گرفته‌شده توسط برخی بازیگران مسلمان به جای اصول و مبانی اسلامی به جامعه مخاطب عرضه و از این طریق حساسیت منفی نسبت به اسلام تشدید می‌شود.

داعش نماینده اسلام نیست
کوشکی همچنین گفت: خوشبختانه در فضای مجازی تلاشهایی برای بیان واقعیتها آغاز شده تا به کاربران ثابت شود تروریسم برابر با اسلام نیست و مثلاً مردم بفهمند گروه ضد بشری چون داعش نماینده اسلام نیست.
این کار‌شناس جنگ نرم همچنین درباره عناصر اسلام هراسی در رسانه‌های غربی و آمریکایی تاکید کرد: آنها می‌گویند اسلام یک بلوک یکپارچه و مقاوم در مقابل توسعه و پیشرفت است و اسلام، جهاد، جنگ و خونریزی را مقدس می‌داند، اسلام در مقابل غرب، بی‌تمدن، غیر عقلانی، ابتدایی و جنسیت گراست، قوانین اسلام با حقوق بشر تناقض دارد، و سرانجام اسلام، خشن، گستاخ، و حامی تروریسم است و این موارد همه نشان دهنده دشمنی آنان با پیشرفت جهان اسلام است.
این کار‌شناس مسایل سیاسی با اشاره به لزوم تلاش دولت برای انتشار این نامه و پوشش رسانه‌ای آن تاکید کرد: دولت جمهوری اسلامی ایران یکی از وظایف اولیه و اصلی‌اش دفاع از دین و دیانت و ساحت معنویت است که طبیعتا باید از همه امکانات خود برای انتشار این پیام و برای پشتیبانی از آن استفاده کند تا پیام به گوش مخاطب برسد و نباید به هیچ وجه از این کار دریغ ورزید، زیرا دلیل اصلی تشکیل دولت در نظام اسلامی اقامه دین و دفاع از دیانت است.

لزوم توسعه اطلاعات آزاد و حقیقی
وی با بیان بخشی از نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان تشنه اسلام راستین در غرب و آمریکا گفت: رهبر انقلاب اسلامی خواسته‌اند جوانان غربی، با استفاده از امکان دسترسی به اطلاعات، در صدد کشف واقعیت برآیند و پدرانه به آنان گفته‌اند: «امروز که ابزارهای ارتباطی، مرزهای جغرافیایی را شکسته است، اجازه ندهید شما را در مرزهای ساختگی محصور کنند.» این تحلیلگر مسایل سیاسی و استاد دانشگاه افزود: ایشان در این نامه با تاکید بر یکسویه بودن اطلاعات پیرامون اسلام در غرب فرموده‌اند: «از شما می‌خواهم اجازه ندهید (برخی دولتها) با چهره‌پردازی‌های موهن و سخیف، بین شما و واقعیت، سد عاطفی و احساسی ایجاد کنند و امکان داوری بی‌طرفانه را از شما سلب کنند.»
کوشکی، در ادامه با اشاره به دلایل اصرار بر تداوم جریان اسلام هراسی در غرب گفت: روند رو به رشد اسلامگرایی در دنیای امروز بهترین دلیل است و دین اسلام در بیشتر کشورهای اروپایی دومین دین پر طرفدار است و روز به روز بر جمعیت آن افزوده می‌شود. آن هم در جامعه چندفرهنگی که همه می‌توانند کالای خود را عرضه کنند، برای همین غرب به وحشت افتاده است.
چشم طمع غرب به ذخایر نفت جهان
وی دیدگاه‌های مترقی سیاسی اسلام، استکبارستیزی و مقابله با کشورهای استعمارگر بخصوص انقلاب اسلامی ایران و منابع عظیم نفتی و تامین امنیت انرژی جهان را از دلایل نگرانی غرب در مقابله با اسلام دانست و گفت: مسلمانان بر روی با ارزش‌ترین ذخایر نفت جهان زندگی می‌کنند. قدرتهای دنیا متکبرانه باور دارند این ثروت افسانه‌ای، مانند هر چیز دیگری در جهان، ارث پدریشان است.
کوشکی در ادامه گفت: لازم است با تمام قدرت پیام اخیر رهبر انقلاب با استفاده از روشهای ابتکاری در فضای مجازی بازنشر شود و مهمترین کار ویژه‌ای که رسانه‌ها دارند، دفاع از دین اصیل اسلام است، به همین خاطر مقام معظم رهبری این پیام را به جوانان جویای حقیقت اروپا و آمریکا ارسال کرده‌اند که باید از این جریان فرهنگی بزرگ حمایت شود.

تاریخ قضاوت می‌کند
جواد علما، مسؤول سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی نیز در این باره به خبرنگار ما گفت: سخنان رهبر فرزانه انقلاب درباره خروج از بن‌بست اسلام هراسی و روشنگری جوانان غربی برای نگاه شفاف و بی‌پیرایه به دین اسلام، موضوعی است که باید از سوی رسانه‌ها مورد توجه قرار گرفته و درباره اهمیت این پیام، تاریخ در آینده قضاوت می‌کند.
گفتنی است در حاشیه این مراسم نماهنگ «افتخارم» تولید سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی رونمایی و به برخی فعالان بسیج رسانه جوایزی اهدا شد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


*

دکمه بازگشت به بالا