خبر

برخوردها باید با مهربانی و رافت باشد

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار حسین اشتری، فرمانده انتظامی کشور در همایش تخصصی روسای پلیس راهور و راه استان‌ها گفت: همکاران ما در گرمای تابستان و سرمای زمستان در محیط هایی که سختی خاص خود را دارد حضور دارند و به مردم کمک می کنند و به خدمتی که انجام می دهند افتخار می‌کنند.

وی ادامه داد: امیدوارم در دولت سیزدهم کارهای زمین مانده زودتر به سرانجام برسد. 

فرمانده انتظامی کشور گفت: به واسطه ابلاغ ساختار جدید فرماندهی انتظامی کشور خدا را شکر می کنیم و هم سپاسگزار مقام معظم رهبری هستیم و امیدواریم این ساختار منشا خیر و برکت در نیروی انتظامی کشور باشد. ما هیچ وقت چنین تغییری در ساختار نداشته ایم.

سردار اشتری تصریح کرد: امیدوارم بتوانیم پاسخگوی اعتماد فرمانده معظم کل قوا باشیم. 

وی با اشاره به پیام مقام معظم رهبری در هفته انتظامی گفت: امنیت در حوزه ها و مولفه های مختلفی می تواند باشد و امنیت عمومی شامل خیلی از مولفه هاست.

او با بیان اینکه پیام دیگر مقام معظم رهبری این بود که ناجا خدمات خود را خوب انجام داده و موثر بوده است، گفت: ما از همان روز اول وظیفه خود می دانستیم که با ستاد مقابله با کرونا همکاری داشته باشیم. یک بعد خیلی موثر از کار ما خدمت به مردم است. ما هر چقدر بتوانیم به مردم خدمت کنیم از این خدمت به مردم حضرت آقا رضایت و تاکید دارند. ما نهادی هستیم که ضمن اینکه وظیفه تامین امنیت را برعهده داریم یک نهاد خدمت رسانی هستیم تنها در حوزه راهور ده‌ها میلیون خدمت ارائه می شود. 

رییس پلیس انتظامی کشور خاطرنشان کرد: یکی از خدمات ما که تاثیرگذار است کنترل ترددها و ارتفای فرهنگ ترافیکی است همچنین برداشتن موانعی که باعث عدم کاهش جانباختگان می شود باید آمار جانباختگان به اقل اقل برسد و این یک خدمت رسانی بزرگ است. نوع کار شما خدمت رسانی است و باید خدا را بابت این موضوع شکرگزار باشید. اما برای ارتقای این خدمت باید نقشه راه داشته باشید سهم دستگاه‌ها مشخص است و باید از دستگاهها مطالبه کنیم. اگر لازم است سامانه ها را افزایش دهیم و اگر لازم است با استانداران جلسه گذاشته شود باید پیگیری کنید و از دستگاه‌ها بخواهید تا به نتیجه برسید.

وی با اشاره به خودروها و موتورسیکلت های رسوبی گفت: کار جهادی در این زمینه صورت گرفت و چند صد هزار دستگاه خودرو و موتورسیکلت ترخیص شد. باید تلاش کنیم اموال مردم به صاحبانش باز گردد البته این شامل دستگاه‌هایی که مشکلات قضایی دارند نمی شود اما هر استانی که بیشترین ترخیص را داشته باشد مورد تشویق قرار خواهد گرفت. در بحث توقیف موتورسیکلت ها به حداقل برسیم و برخوردها باید با مهربانی و رافت باشد و نوع برخورد باید ساماندهی و مدیریتی باشد.

او همچنین با اشاره به ارایه خدمات الکترونیکی گفت:خدمات ما باید از طریق سامانه ها باشد خیلی از خدمات ما الکترونیکی انجام می شود موضوع هوشمندسازی پلیس از هفته ناجا شروع شده و بیش از ۲۰ خدمت در سامانه پلیس من ارائه می‌شود. در پلیس راهور بیشتر از همه جا امکان دمای الکترونیکی وجود دارد و الحمدالله در این زمینه پیشرفت خوبی هم صورت گرفته است.

سردار اشتری تصریح کرد: هر سال بیش از یک میلیون خودرو و موتورسیکلت اضافه می شود و بیش از ۳۸ میلیون وسیله نقلیه‌ در حال تردد است ما باید به این ها خدمات ارائه دهیم و متاسفانه زیرساخت‌ها به اندازه سفرها افزایش پیدا نکرده است بنابراین باید خدمات را به صورت الکترونیکی ارائه دهیم تا کاهش سفرها را به همراه داشته باشیم. 

وی ادامه داد: در سفرهای جاده ای نیز باید به صورت دقیق اعمال قانون صورت بگیرد چراکه اعمال قانون به نفع مردم است بنابراین همه اقدامات ما باید توام با مهربانی و احترام باشد. تقدیر مردم امسال از راهور بیشتر شده است.

سردار اشتری با بیان اینکه اقتدار ما باید برای افرادی باشد که قانون گریز هستند، درباره قرارگاه نوروزی گفت: گاهی اوقات همکاران ما برای اجرای قانون به وسط جاده می آیند این کار را نکنید سلامت شما برای ما اهمیت بسیاری دارد. در جایی که دید نباشد قرار نگیرد کمین ها دیگر وحود ندارد و ماموران ماباید در جای مناسبی باشند که سلامت شان مورد تهدید قرار نگیرد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


*

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا