خبر

درخواست مادری مهربان برای دختر کوچکش

تلفنم زنگ خورد، مادرمریم بود، خبرداشتم که برای زندگی به پاکدشت رفتند. از دور و نزدیک شنیده بودم که پدربزرگ مریم خانه ای به آنها داده تا مادرش مجبور نباشد علاوه بر خرجهای زندگی پول کرایه خانه هم بدهد.
مریم بیماری یولومنل گسل دارد علاوه بر این به هیدروسفال هم مبتلاست، پزشکان دستگاهی در مغزش گذاشته اند که آب مغزش را از طریق ادرار خالی می کند، مریم علاوه بر این مشکلات وتلفوتت هم دارد،. یعنی پاهای به هم چسبیده….اما مریم با وجود همه این مشکلات و بیماری ها درس می خواند او کلاس دوم دبستان،(درمدارس عادی درس می خواند) دختری به غایت نازنین وزیبا…
گوشی را که جواب دادم مادر مریم گفت: منزلمان در طبقه چهارم است و از آنجا که مریم را هر روز به مدرسه می برم و می آورم باید او را در تمام مسیر به تنهایی ببرم و بیاورم.
گفتنش آسان است اما خدا نکند کسی گرفتار چنین مشکلی شود. برایم بسیار بسیار سخت است. اما چه کنم؟ من یک مادرم. نمی توانم برای دخترم کاری که از دستم برمی آید نکنم.
رفتم تقاضای بالابر دادم ، گفتند (خاطر نشان می کنم که مسکن ایشان به عنوان یکی از مساکن مهراست که به هیچ وجه به امکانات اولیه ازجمله آسانسورو بالابر توجه نشده )منازل را نمی شود مناسب سازی کرد، خب راست می گویند، آنها که خبر ندارند ما چه می کشیم، درد ما را نکشیده اند. چه می دانند که دخترک کوچک من هر روز چقدر زجرمی کشد وقتی اینهمه بالا و پایین می شود. از دل دختر کوچک من که خبر ندارند وقتی هزاربار در دلش می گوید؛ کاش همه شرایط برای من ردیف بود، منی که امسال به عنوان چهره برتر هفته شناخته شدم و در کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان همیشه رتبه برتررا در تمام مسابقات می آورم، منی که جزءسی قرآن را حفظ هستم، کاش منزلمان مناسب سازی شده بود، کاش آسانسور داشتیم، کاش بالا بر داشتیم تا مادرم اینهمه اذیت نمی شد. من که از معلولیتم گله و شکایتی ندارم، فقط فکر می کنم که حق طبیعی من است که به عنوان یک شهروندعادی زندگی کنم  واز امکانات اولیه یک انسان بهره مندشوم…..
مادر مریم در حالی که پشت تلفن بغض گلویش را گرفته بود ادامه داد: ما فقط یک بالابر می خواهیم. من درخواست مناسب سازی خانه ام را به شهرداری و فرمانداری شهرستان پاکدشت داده ام ولی تا بحال هیچ اتفاقی نیفتاده است. چشم امید من اول به خدا و بعد هم به کسانی است این مطلب را می خوانند از آنها می خواهم به عنوان یک بنده خدا به من و دخترم کمک کنند. من از اینکه هر روز دخترم را بغل کنم وبه مدرسه ببرم گله وشکایتی ندارم .

هموطن عزیز از اینکه وقت گذاشتید این متن را مطالعه کردید از شما سپاسگذارم..
برای اطلاع بیشترمی توانید با این شماره تماس بگیرید09124229279.

امید که سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین بخاطر نیت خیر شما و کمکتان حتی اگر هرچقدر اندک باشد در روز قیامت شفیع شما در درگاه خداوند باشد.
والسلام

بنی آدم اعضای یکدیگرند

که درآفرینش زیک گوهرند

چوعضوی به دردآورد روزگار

دگرعضوها نماند قرار

درباره این خبر 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


*

دکمه بازگشت به بالا