خبر
موضوعات داغ

سینمای ایران نیازمند مراقبت و مهربانی است

به گزارش گروه فرهنگ خبرگزاری آنا، مسعود نقاش‌زاده در اختتامیه چهلمین جشنواره فیلم فجر گفت: سینمای ایران در دو سال گذشته از ویروس کرونا آسیب سختی دید و عزیزانی را از دست داد. با این حال علیرغم محدودیت‌های ایجاد شده ناشی از این ویروس، سینماگران ایرانی کمر همت بستند و چرخ سینمای ایران را در حال گردش نگه داشتند.

وی افزود: سینمای ایران در چهلمین جشنواره فیلم فجر به درخت تناوری تبدیل شده که شاخه‌های جوان و پرباری از آن سر برآورده‌اند. در این دوره از جشنواره من و همکارانم به‌قدر وسع کوشیدیم تا رویه‌ها را استانداردسازی کنیم و از آغاز گام‌هایی را برداریم تا برای همه‌کسانی که با جشنواره سروکار دارند، برنامه‌ریزی روشن‌تری باشد.

دبیر چهلمین جشنواره فیلم فجر تصریح کرد: ما برای ارتقای جشنواره نیازمند آینده‌نگری و کلان نگری هستیم البته بر قانون‌گرایی هم تأکید داشتیم از ابتدا تمام تلاشمان این بود تا مطابق آیین‌نامه عمل کنیم، فیلم‌ها را بر اساس آیین‌نامه پخش کردیم و در راستای سیاست عدالت فرهنگی طنین جشن انقلاب از طریق نمایش فیلم‌های سینمای ایران شنیده شد. با وجود دشواری‌های ناشی از کرونا همکاران ما در مقابل تهدیدها و ناامیدی‌ها با تمام توان تلاش کردند کار را درست انجام دهند.

نقاش زاده در ادامه خاطرنشان کرد: باید مسائل و مشکلات و چالش‌ها را چه در سینما چه در جشنواره بازشناسی کنیم و برای آن‌ها راهکار پیدا کنیم. گاه برای اصلاح برخی رویه‌ها باید رنج‌هایی را هم تحمل کنیم. مماشات و مصلحت‌اندیشی مشکلات ما را حل نمی‌کند، باید سرسختانه با نواقص کار خود روبه‌رو شده و برای رفع آن‌ها تلاش کنیم. ما به‌اندازه وسعمان در این راه قدم برداشتیم.

وی در پایان گفت: این سینما نیاز به مراقبت و مهربانی دارد. باید با هم مهربان‌تر باشیم و قدر فرهنگ ارجمند این سرزمین را بدانیم. حیف است مهر را در دل نپروریم.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


*

دکمه بازگشت به بالا