خبر

قرار زیارت، وعده‌ای برای دلباختگان امام مهربانی‌ها

به گزارش شهرآرانیوز، طرح «قرار زیارت» با هدف تسهیل زیارت مجاوران و رفاه سالمندان و مشتاقان زیارت بارگاه منور رضوی آغاز شد؛ در همین راستا، همه روزه به استثنا روز‌های چهارشنبه و پنج‌شنبه ۱۰ دستگاه اتوبوس زائران و مجاوران را از مساجد سطح شهر به ویژه مساجد حاشیه، به‌صورت رفت و برگشت برای زیارت امام مهربانی‌ها مشرف می‌کند که این تعداد اتوبوس در روز‌های چهارشنبه و پنج‌شنبه به ۱۵ دستگاه افزایش پیدا می‌کند.

این طرح که از سال ۹۵ آغاز شده بود به علت شیوع کرونا متوقف شده بود و پس از دو سال، مجددا توسط معاونت گردشگری و زیارت سازمان فرهنگی و اجتماعی و با مشارکت سازمان اتوبوسرانی فعال شده است.

در این طرح مشارکتی برای مسیر رفت‌وبرگشت تعداد مشخصی پرداخت «من کارت» از سوی مساجد پیش‌بینی شده و علاقه‌مندان برای مدت سه ساعت به زیارت خواهند پرداخت.

در ایام خاص سال مانند دهه کرامت و دهه آخر صفر نیز با امکاناتی دیگر ازجمله آموزش آداب زیارت، معرفی اماکن حرم مطهر، اجرای صلوات خاصه، مدح‌خوانی، همراهی روحانی و راهنما و توزیع بسته متبرک همراه خواهد بود.

زیارت دسته‌جمعی، آشنایی با اماکن حرم‌مطهر، بهره‌مندی از برنامه‌های فرهنگی حرم مطهر و سهولت رفت‌وآمد به حرم از تجارب لذت‌بخش و نکات مثبت این طرح است.

علاقه‌مندان می‌توانند از طریق هماهنگی با مساجد محل اقامت خود ۲۴ ساعت قبل با شماره ۳۱۳۵ (تلفن راهنمای زائر شهرداری مشهد) تماس گرفته و درخواست خود را اعلام کنند تا نسبت به هماهنگی‌های لازم و زمان‌بندی اقدام شود.

منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


*

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا