خبر

مهربانی با مروجین کتاب خوانی

به‌گزارش روابط عمومی دبیرخانه‌ی اولین دوره‌ی تقدیر از فعالان ترویج کتابخوانی، دکتر سعید رضایی شریف‌آبادی (رئیس انجمن کتابداری و اطلاع‌رسانی و عضو هیئت‌علمی دانشگاه الزهرا)، دکتر حسین پاینده (منتقد ادبی، پژوهشگر و عضو هیئت‌علمی دانشگاه علامه‌ طباطبایی)، دکتر سیدکاظم حافظیان رضوی (پژوهشگر) و بلقیس سلیمانی (نویسنده و منتقد ادبی) گروه داوری این جشنواره بودند که آثار و فعالیت‌های شرکت‌کننده‌ها را با توجه به تأثیر پایدار فعالیت‌های انجام شده در گسترش کتابخوانی میان مردم؛ خلاقیت و نوآوری در فعالیت‌های ترویج کتابخوانی؛ استفاده مناسب از مشارکت مردم، نخبگان، مشاهیر و….؛ استفاده‌ی بهینه از امکانات و ظرفیت‌های عمومی و مردمی؛ دربرگیری طیف وسیع و متنوعی از مخاطبان و قابلیت معرفی به عنوان الگوی ترویج کتابخوانی بررسی و داوری کردند.

دبیر اجرایی این جشنواره با اعلام اسامی داورها گفت: بااینکه از زمان انتشار فراخوان تا آخرین مهلت شرکت در جشنواره مدت‌زمان کوتاهی فرصت بود، ولی نزدیک به صد شخصیت حقیقی و حقوقی به‌صورت گروهی یا شخصی ثبت‌نام کردند که استقبال خوب و چشم‌گیری بود. درنهایت، پس از پایان یافتن مهلت شرکت در جشنواره، دیروز آثار رسیده توسط گروهی از کارشناسان و متخصصان حوزه‌ی کتاب و کتابداری داوری شد.

ابراهیم حیدری افزود: گروه داوری آثار و فعالیت‌های شرکت‌کننده‌ها را با توجه به تأثیر پایدار فعالیت‌های انجام شده در گسترش کتابخوانی میان مردم؛ خلاقیت و نوآوری در فعالیت‌های ترویج کتابخوانی؛ استفاده مناسب از مشارکت مردم، نخبگان، مشاهیر و….؛ استفاده‌ی بهینه از امکانات و ظرفیت‌های عمومی و مردمی؛ دربرگیری طیف وسیع و متنوعی از مخاطبان و قابلیت معرفی به عنوان الگوی ترویج کتابخوانی بررسی و داوری کردند و درنهایت، با توجه ویژه بر فعالیت‌های داوطلبانه‌ی گروه‌های غیردولتی در مناطق محروم و دورافتاده، پنج گروه/شخص که در زمینه‌ی ترویج کتاب‌خوان فعال بوده‌اند، به‌عنوان برگزیده انتخاب شدند.

حیدری خبر داد: مراسم تقدیر از فعالان برگزیده و برجسته‌ی ترویج کتاب‌خوانی، روز پنج‌شنبه ۲۹ آبان ماه در تهران برگزار خواهد شد. در این مراسم گروهی از مسئولان و مدیران فرهنگی کشور حضور خواهند داشت و شرکت در آن برای عموم علاقه‌مندان به کتاب و کتاب‌خوانی آزاد است.

مراسم تقدیر از فعالان ترویج کتابخوانی ساعت ۱۴ تا ۱۶ روز پنج‌شنبه، ۲۹ آبان ماه ۱۳۹۳، در تالار ایوان شمس برگزار خواهد شد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


*

دکمه بازگشت به بالا