خبر

مهربانی در ساختار آموزش و پرورش

با آغاز سال تحصيلي در اول مهر، همه ساله ميليون‏ها دانش ‏آموز، به شوق آموختن دانش، روانه مدارس مي‏شوند. اين تكاپو جلوه زيبايي را به جامعه مي‏بخشد، گويي كه خوني تازه به رگ‏هاي حيات كشور اسلامي عزيزمان وارد شده است و اين چنين، تجسم پرمعنايي از نسل آينده به اذهان خطور مي‏كند. براي سازندگي، هيچ راهي مناسب‏تر از توجه عميق به امر مهم تعليم و تربيت نمي‏باشد. سرمايه ‏گذاري بر روي انسان، به معناي سرمايه گذاري بر روي مولّد فن آوري است و امر آموزش و پرورش، يك سرمايه گذاري افزوده است، يعني هزينه ‏اي كه صرف يك دانش ‏آموز مي‏شود، سودي چند برابر خواهد داشت. آموزش و پرورش به طور مستقيم در تحول و پيشرفت ساير نهادهاي اجتماعي نيز نقش بنيادي و زمينه ساز دارد و ضعف و قوت اين نهاد، در نهايت به ضعف يا پيشرفت ساير نهادهاي اجتماعي منجر مي‏شود.(منبع 1)

خوب است مهربانی در ساختار آموزش و پرورش ما اصولی استوار داشته باشد تا تمام روابط آموزشی و پرورشی با توجه به مهربانی شکل گرفته و درس معلم بشود زمزمه محبت تا  فرزندان مامدرسه را بهترین و شیرین ترین مکانها دانسته   و آنگاه است که علم و دانش همراه با معرفت الهی که عشق به خالق همه مهربانی ها است در وجود نونهالان ما نهادینه شده و آینده ای روشن برای خود و جامعه رقم خواهند زد انشا الله .

مهربان باشید عزیزاقا

منبع1 : برنامه روزشمار تاريخ ازمركز پژوهشهاي صدا و سيما

 

نوشته های مشابه

2 دیدگاه

  1. سلام
    امسال روز اول بازگشایی خیلی جالب بود….
    فوق العاده با هیجان،آمده بودنند…اول صبحگاهی همه هنرجویان با یک رنگ دریک صف از زیر قران رد شدند و درکلاس های درس حاضر شدند..
    امیدوارم همه بتوانند با مهرومهربانی درکنارهم بستر مناسبی برای رسیدن به اهداف عالی ایجاد کنند…

     
    1. بسم الله الرحمن الرحیم . من شوروشوق کلاس اولی هارا خیلی دوست دارم و برای همین به یکی از دبستانها رفتم وشاهد این تازگی بودم

       

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


*

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا