خبر

نغمه مهرباني دوستداران محيط زيست در مركز مشاركت هاي فرهنگي هنري

به گزارش روابط عمومي مركز مشاركت هاي فرهنگي هنري، نشست تخصصي «صداي آب،نغمه زندگي» دوشنبه 7مهر با حضور جمعي از استادان، محققان و فعالان محيط زيست در سالن كنفرانس اين مركز برگزار شد.

در اين نشست داوود اميني، مدير مركز ضمن خوشامدگويي به حضار بر لزوم ارتقاي شاخص هاي زيست محيطي و نقش فعال و موثر كانون ها و انجمن هاي دوست دار محيط زيست در آگاه سازي عمومي و ارتقاي فرهنگ بهينه مصرف منابع طبيعي خدادادي و حياتي در اين حوزه تاكيد كرد.

«حرمت آب و گسست فرهنگي» عنوان مبحثي بود كه دكتر ظفرن‍ژاد درباره آن سخنراني كرد. در ابتداي جلسه وی با توجه به مضمون آيه شريفه اي از قرآن كريم كه همه چيز از آب آفريده شده است، به مبحث تخصصي حفظ و نگهداشت منابع آب كشور به عنوان مهم ترين عنصر حيات در طبيعت پرداخت. وی همچنين به اهميتي كه همواره ايرانيان از ديرباز براي آناهيتا به عنوان الهه آب تا باورها و روايات اسلامي و ادبيات فخيم و اشعار شعراي نامي همچون حضرت مولانا اشاره و به نقش چرخه آب در اكوسيستم با توجه به جغرافياي ايران در 150سال اخير و اصلاح الگوي مصرف و احياي دانش و باورهاي بومي در جهت حرمت آب تاكيد كرد.

وی يكي از راه هاي برون رفت از بحران آب را تكيه بر دانش بومي مانند قنات ها و حق معنوي آب در جهت تقويت امنيت غذايي و توسعه بخش كشاورزي دانست.

ديگر شركت كنندگان در اين نشست نيز استفاده موثر از ابزار هنر، سياست هاي صحيح اجرايي ، بهره مندي و توجه مؤلفين كتب آموزشي از مهد كودك ها تا دانشگاه ها، مشاركت گروه هاي دانش آموزي به عنوان زيست بانان فعال ، توجه به مديريت سازه اي آب، توجه مسولين به روند سد سازي و توجه به فرهنگ بومي و مشاركت و همدلي و همراهي مسؤلان و مردم را خواستار شد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


*

دکمه بازگشت به بالا