خبر

پانزدهمین همایش شیرخوارگان حسینی، 31 شهریور در مصلای امام خمینی(ره) برگزار می‌شود

به گزارش افکارنیوز،  نشست خبری پانزدهمین همایش شیرخوارگان حسینی پیش از ظهر امروز(سه شنبه 28 شهریور ماه) با حضور داود منافی پور دبیر مجمع جهانیحضرت علی اصغر(ع)  و اصحاب رسانه در حسینیه نورالبکاء برگزار شد.

منافی پور با اشاره به برگزاری این همایش جهانی در چهار هزار و 500 نقطه و 41 کشور جهان ابراز داشت: این مراسم در روز جمعه اول ماه محرم الحرام برابر با 31 شهریور ماه برگزار می‌شود که این مراسم در تهران در مصلای امام خمینی(ره) با حضور شیرخوارگان پایتخت و مادرانشان ساعت 9 صبح برپا می‌شود.

وی افزود: دکترین مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) امروز رونمایی می شود، در این دکترین تأکید شده است کربلا حیات شیعه و حضرت علی اصغر(ع) حیات کربلا است که این دکترین سه روز پیش به دفتر مقام معظم رهبری تحویل داده شده است.

دبیر مجمع جهانی علی اصغر اظهار داشت: نذرنامه این همایش به 8 زبان از جمله عربی، انگلیسی، روسی، آدری، استانبولی، سواحلی و … ترجمه شده است.

IMG14094657 شیرخوارگان حسینی شیرخوارگان حسینی شیرخوارگان حسینی

 

وی با اشاره به اینکه طبق هماهنگی با هیآت رزمندگان، حرم حضرت امام خمینی(ره) هم شاهد حضور شیرخوارگان حسینی در اول ماه محرم خواهد بود، ادامه داد: برنامه اصلی شیرخوارگان در مصلای امام خمینی(ره) است که آیت‌الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت شهر تهران به ایراد سخنرانی و علی انسانی ذاکر اهل بیت(ع) در مصیبت خاندان آل طه به مرثیه‌سرایی می‌پردازد.

منافی پور با اشاره به فعالیت و هماهنگی‌های های برون مرزی مجمع جهانی علی اصغر در کشورهایی مانند هند، روسیه، نیجریه و داغستان روسیه خاطرنشان کرد: مدیریت تحقیقات استرتژیک در مجمع ایجاد شده است که در تلاش هستیم با دعوت از نخبگانشیعه و سنی و حتی مسیحیان این روضه علی اصغر(ع) را بیش از بیش گسترش دهیم، به همین منظور اسقف اعظم سیبویه را به برنامه مصلا دعوت کردیم.

وی گفت: بعد از اربعین حسینی هیاتی متشکل از علما و اعضای مجمع جهانی علی اصغر(ع) راهی واتیکان رم خواهند شد، همچنین بنا داریم بیمارستان کودکان علی اصغر(ع) را راه‌اندازی کنیم که کارهای مقدماتی آن انجام شده است و در همین جا از خیران برای کمک به ساخت این بیمارستان دعوت می‌کنیم.

دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) با اشاره به دوخت بیش از یک میلیون لباس برای این مراسم گفت: بیش از 70 نقطه کار دوخت این لباس‌ها را انجام دادند که به کشورهای اروپایی، آفریقایی و حتی آسیای خاور دور هم ارسال می‌شود.

در پایان این مراسم از دکترین مجمع جهانی علی اصغر رونمایی شد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


*

دکمه بازگشت به بالا