IMG_20181207_062348_0ص421
پیامبر
wikichavoshi
ایفه
afagraphy.com
آپارات
davat
badiha
http://www.ketab.org.ir/BookList.aspx?Type=Publisherid&Code=298446&pageIndex=1&pageSize=10
سبد-خرید-2
  • کاربران حاضر: 1
  • بازدید امروز: 960
  • بازدید هفته: 51,575
مهربانان
635291015814025981-225x300
photo_2015-09-15_07-42-54
fathers
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۷

چرا مهربان باشیم؟چگونه مهربانی کنیم؟

نگار-صالحی2

خلاصه خبر

مهربانی یکی از خصیصه‌های وجود آدمی است. مهربانی به زندگی حیات می‌بخشد. این فضیلت باعث ایجاد ارتباط بهتر با دیگران و شفقت بیشتر می‌شود. نیروی مثبت مهربانی باعث می‌شود که در زندگی تاثیر گذار باشیم و در ذهن و خاطره ها ماندگار بمانیم.
 این انتخاب با ماست که از مهربانی که در وجودمان داریم استفاده کنیم و آن را پرورش دهیم و یا اینکه آن را در وجودمان دست نخوره باقی بگذاریم. بعضی از افراد نمی دانند که چگونه این مهربانی را بروز دهند و با روش پرورش این ویژگی در درون خود آشنایی ندارند.

 

نگار-صالحی

طراح پوستر : نگارر صالحی

معنای مهربانی چیست؟

مهربانی به معنای اهمیت دادن به دیگران است. وقتی به این نکته توجه کرد که دیگران همچون ما نیازهایی دارند٬ احساس ترس و ناامنی و تنهایی را درک می کنند مطمنا آنچه را که برای خود می خواهیم به آن ها نیز می دهیم. پس بر این اساس مهربانی از خود شناسی نشات می گیرد. حق شناسی٬ پاسخگو بودن٬ وفاداری و صبوری گونه هایی از مهربانی است.

در واقع مهربانی روشی است که زندگی را آسانتر می کند. نگرش های منفی  چون حسادت٬ تنفر و بدگمانی ذهن و روح آدمی را درگیر خود می کند چه بسا عواقب بیماری و ناراحتی را به دنبال خود بیاورد.

این رذیلت ها زندگی را کما اینکه سخت تر و دشوارتر می کند. برخی از اشخاص به دلیل خجالتی بودن نمی توانند مهربانی خود را بروز دهند این مشکل با تمرین کردن قابل رفع است. با تمرین مهربانی تبدیل به عمل ناخودآگاهی می شود. بدون هیچ چشم داشت و انتظاری مهربانی کنید. در مهربان بودن تا می توانید بخشنده و دست و دلباز باشید. مطمن باشید دیگران نیز در حق شما مهربان خواهند بود.

خالصانه مهربانی کنید

مهربانی‌هایی که آلوده به ریا و دروغ است به دل نمی‌نشیند. مهربانی که همراه با سودجویی٬ چشم داشت٬  تملق و چاپلوسی است تصنعی به نظر می‌آید. وقتی نسبت به کسی احساس خشم  و حقارت دارید اما به ظاهر مهربانی می کنید این تناقض احساس شما را از پا در می‌آورد. احساساتتان را هماهنگ کنید. عمل و نیتتان را با هم همسان کنید.

درونتان را پاکسازی کنید و با روح و جان مهربانی کنید. نباید مهربانی را با مهر طلبی اشتباه گرفت. افراد مهرطلب از هر گونه رفتاری خودداری می‌کنند زیرا می ترسند که رفتار آن‌ها به رابطه لطمه وارد کند.

مهربانی از خودشناسی می‌آید

مگر می شود که خود را دوست نداشت و دیگران را دوست داشت؟ برای ابراز مهربانی باید با خود مهربان بود. باید خود را شناخت. برای خود زمان گذاشت و با مهربانی به خود نگریست. عدم مهر و عطوفت نسبت به خود مهربانی در حق دیگران را ناخالص و دروغ نشان می دهد. خود اگاهی منبع رنج ها را به ما نشان می دهد. جنبه های نامطلوب درونمان را نمایان می کند و کمک می کند که با اشتباهات مواجه شویم و در پی رفع و رجوع آن ها برآییم.

با این روال تناقضات برطرف می‌شود و درون و بیرون آدم یکی می شود. برای مهربان بودن باید زمان بیشتری را برای خود گذاشت تا خود را بهتر شناخت. ضعف ها را باید برطرف کرد و نقاط قوت را باید جلا داد. این زمانی که برای خوداگاهی صرف می کنید به دید خودخواهی به آن نگاه نکنید. اگر لازم است گفت و گوی درونی داشته باشید تا نکات و انرزی نفی را از خود دور کنید.

مهربانی

افراد مهربان را بیاد آورید

حتما در اطراف خود اشخاص مهربان سراغ دارید. به آن ها فکر کنید. به احساسی که به شما می‌دهند فکر کنید. افراد مهربان به اطرافیان خود دلگرمی می‌دهند. انرژی مثبتی که از این اشخاص ساطع می‌شود دیگران را جذب خود می کند. وقتی شما به شخصی بدون هیچ چشم داشتی مهربانی می کنید این کار به شما ارزش و اعتبار می‌بخشد. می توانید با مهربانی حال یک نفر را خوب کنید. با مهربانی به شخصی روحیه دهید. مهربانی شما احساس آرامش به دیگران می‌بخشد.

مهربانی نگرشی مثبت است که باعث تقویت روح و جسم انسان می‌شود. آیا عزت نفسی که مهربانی به شخص می دهد خود پاداش بزرگی نیست؟ عادت به مهرانی سبک زندگی را تغییر می دهد. مهربانی بدن را به احساس آرامش و سبکی عادت می دهد. احترامی که شما برای افراد مهربان قائل می شوید را بیاد بیاورید. آیا واقعا دوست ندارید دیگران هم برای شما همچین احترامی قائل شوند؟ مردم پاسخ مهربانی را با مهربانی می‌دهند.

بر گرفته از :mag.ernika-co.com

یک دیدگاه بگذارید :

آدرس ایمیل شما هرگز منتشر نخواهد شد بخش های لازم با * علامت گذاری شده است.

* :



*