خبر

هنرمندان مهربان سرزمین من

فاطمه معتمدآريا هم جايزه‌اش را به حراج گذاشت

او در‌اين‌باره گفت: با جريان محترمي که هفته گذشته توسط خانم بني اعتماد آغاز شد و آقاي کيانيان هم آن را پي گرفت، من هم همراه خواهم شد و عزيز‌ترين جايزه‌اي که تا امروز گرفته‌ام را به زنان و مردان سرزمينم که از محلي براي سکونت محرومند و تنها سقف و سرپناه‌شان آسمان است، پيشکش مي‌کنم و جايزه جشنواره فيلم دفاع مقدس براي بازي در فيلم “گيلانه” که برايم تا امروز ارزشمند‌ترين جايزه‌اي است که گرفته‌ام تقديم مي‌کنم. باز تأکيد مي‌کنم که اينجايزه براي من باارزش‌ترين جايزه‌اي است که گرفته‌ام، و آن را صميمانه به اين جريان اجتماعي مي‌دهم.

معتمدآريا اين حرکت را امري صلح‌طلبانه و بشردوستانه ناميد و گفت: جايزه‌ام را به اين جريان پيشکش مي‌کنم، چون فکر مي‌کنم اين حرکت اجتماعي، مثل هر حرکت اجتماعي ديگري که در جاي جاي جهان رواج دارد، منشأ بشردوستانه دارد و سبب مي‌شود آدم‌هاي مختلف، با عقايد متفاوت و امکانات اجتماعي و مالي مختلف، براي يک هدف والاي اجتماعي همسو شوند و يک اتفاق اجتماعي را رقم بزنند. در همه جاي دنيا، در کشاکش خشونت‌ها، جنگ‌ها و منفعت طلبي‌ها، هستند دل‌هاي مهرباني که بي‌توقع، براي کمک به ارتقا بشريت، کمپين هايي تشکيل مي‌دهند و براي راحت‌تر زيستن انسان تلاش مي‌کنند، به طور مثال به کودکان سرطاني کمک مي‌کنند يا مثل همين حالا به فکر ساختن سرپناه براي بي‌خانمان‌ها مي‌افتند و موجي از انسانيت را با خود همراه مي‌کنند.
او با توجه به نزديک شدن نوروز خاطرنشان کرد: سعدي سال‌ها پيش سروده است: “بني آدم اعضاي يک پيکرند/ که در آفرينش ز يک گوهرند”‌اي کاش در آستانه سال نو، به واسطه “سين هشتم” تصميم بگيريم اين جمله را سرلوحه برنامه‌هاي روزمره‌مان کنيم، تا زندگي رنگ و بويي ديگر بگيرد.
معتمدآريا در پايان به دوجانبه بودن وظيفه مردم و مسئولين در بهبود اضاع جامعه و چنين حرکت‌هايي اشاره کرد و گفت: ساختن سرپناه براي بي‌خانمان‌ها، اتفاقي نيست که صرفا توسط مردم يا مسئولين رقم بخورد، بلکه بايد با همبستگي دوجانبه مردم و مسئولين و عزمشان براي رقم خوردن يک اتفاق اجتماعي شکل بگيرد. “سين هشتم سرپناه” در واقع تجلي يک اتفاق جمعي است که طي آن مسئولين از پتانسيل‌هاي مردمي و اراده‌شان براي بهبود اوضاع کمک مي‌گيرند که مي‌تواند منجر به استمرار اين همبستگي شود. چنين حرکتي باعث مي‌شود شرايط و استانداردهاي زندگي در جامعه ارتقا پيدا کند. وقتي همه مردم کشور از ابتدايي‌ترين امکانشان براي يک زندگي يعني داشتن يک سرپناه بهره‌مند باشند، مسلما شرايط اجتماعي روند رو به رشدي خواهد داشت.”
“سين هشتم سرپناه” عنوان کمپيني است که توسط هنرمندان شکل گرفته و بناست هنرمندان در روزهاي بهار 94 جوايز خود را به حراج بگذارند تا بتوانند سرپناهي براي بي‌خانمان‌ها بسازند.
 

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

  1. با سلام : آقا جلال سایت عزیزستان را در سایت یاد یاران جنگ لینک کردم ، شما هم زحمت بکشید سایت یاد یاران جنگ را در سایت عزیزستان لینک کنید با تشکر.

     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


*

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا