خبر

؛به مهربانی؛ سه ساله شد

به گزارش ایکنا، فضای دیجیتال تمام ابعاد زندگی انسان معاصر و نسل‌های آتی را در برگرفته است. این شرایط حقوق کودکان را  در همه زمینه‌ها در جهان و ایران تحت تأثیر قرار داده است. از این رو لازم است دولت‌ها و سایر نهادها از جمله خانواده‌ها به اقدامات ایجابی و سلبی متنوعی دست بزنند تا فضای دیجیتال در خدمت رشد و شکوفایی کودکان و نه صدمه زدن به آنان قرار گیرد.

نظر به اهمیت موضوع، امروزه در سطح جهانی قاعده‌گذاری‌های دقیقی در این حوزه صورت گرفته است. برای نمونه به تازگی در فوریه ۲۰۲۱، کمیته حقوق کودک سازمان ملل متحد نظریه تفسیری شماره ۲۵  را انجام داده است. در کشورهای مختلف نیز سازوکارها و تدابیر ویژه‌ای برای رعایت حقوق کودک در فضای دیجیتال تعبیه شده است.

در روند انتخاب شایسته‌ترین‌های سومین جایزه به مهربانی ۱۴۰۰ تلاش خواهد شد تا اطلاع‎رسانی‌های تخصصی نیز در این حوزه انجام می‌گیرد تا مخاطبان نسبت به اهمیت رعایت حقوق کودک در فضای دیجیتال حساسیت بیشتری پیدا کنند.

مؤسسه خیریه دارالاکرام با همکاری کمیسیون حقوق بشر اسلامی ایران، سومین جایزه سالانه به مهربانی با موضوع موضوع ابتکارات و تلاش های مربوط به رعایت و پیشبرد حقوق کودکان در فضای دیجیتال را فردا یکشنبه ۳۰ آبان‌ماه از ساعت ۱۵:۳۰ تا ۱۷:۰۰ برگزار می‌کند.

باقر انصاری، مدیر گروه حقوق بشر دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی، فاطمه قاسم‌زاده، استاد روان‌شناسی و از تلاشگران برجسته مدنی حوزه حقوق کودک در این مراسم سخنرانی خواهند کرد.

علاقه‌مندان به موضوع حقوق کودک می‌توانند به شکل برخط در مراسم اهدای جوایز این دوره از طریق Instagram.com/bemehrbaniو aparat.com/bemehrbani/live شرکت کنند.

یادآور می‌شود، تاکنون دو دوره از جایزه سالانه به مهربانی به همت مؤسسه خیریه دارالاکرام و همکاری کمیسیون حقوق بشر اسلامی ایران برگزار شده است. سال اول با موضوع «برجسته‌ترین تلاش‌های رسانه‌ای در حوزه حقوق کودک» و سال دوم نیز با موضوع «برجسته ترین تلاش‌های مربوط به تغییر موفق سبک زندگی متناسب با شرایط بحران کرونا، با تمرکز بر حق تحصیل کودکان، به ویژه کودکان نیازمند حمایت‌های خاص» برگزار شده است.

تیتر :عزیزستان
تصویر شاخص :عزیزستان
مطلب : بر گرفته از سایت قطره

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


*

دکمه بازگشت به بالا