خبر

رجب؛ ماه جوشش مهربانی‌ها و پاکی‌ها

به گزارشتيتربرتر؛

صدای دعوت و بشارت از سوی ملائک آسمان به اهل زمین به گوش می‌رسد و این طنین آواز خوش ملکوتیان است که در مهمانی عالم هستی می‌پیچد.

صدای خوش نیایش است که در هفت آسمان طنین افکن شده و میهمانی از جنس نور و عشق و حضور برپا می‌شود. صدای روح بخش و قدسی ماه رجب، صدای جوشش چشمه مهربانی‌ها و بخشش‌ها به گوش می‌رسد.

خوان رحمت الهی به وسعت زمین و زمان گسترانیده شده و همه با بوی خوش ماه رجب مست عبودیت شده و در غبار لحظه‌ها دست بر حلقه وصل الهی می‌برند تا از جام می بندگی جرعه‌ای نوش کنند.

رجب؛ ماه خودسازی و توشه گرفتن

علامه شیخ نجاح طائی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، رجب را ماه خودسازی و توشه گرفتن عنوان کرد و گفت: این ماه هفتمین ماه از سال هجری قمری است که رجب نام دارد و نباید فضیلت آن را به بوته فراموشی سپرد.

وی، حرمت و قداست این ماه را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: چهار ماه در قرآن کریم با تعبیر «حرم‏» یعنی برخوردار از حرمت ‏یاد شده است که یکی از آنها رجب است و در آن قتالو کشتار حرام می‌باشد.

مؤلف تفسیر اهل بیت (ع) به حدیثی از نبی مکرم اسلام اشاره و بیان کرد: «رجب ماه بزرگ خداست و هیچ ماهی در حرمت و فضیلت‏ به درجه و ارزش رجب نمی‌رسد و قتال با کافران در این ماه حرام است، آگاه باشید که رجب ماه پروردگار است و شعبان ماه من و ماه رمضان ماه امت من است و اگر کسی در ماه رجب حتی یک روز روزه بدارد خدا را از خود خشنود ساخته و خشم الهی از او دور می‌گردد.»

وی با عنوان اینکه فرا رسیدن این ماه، نعمت بزرگی است که باید از آن بهره فراوان ببریم تصریح کرد: نباید شب‌ها و روزهای ماه رجب را با غفلت سپری کنیم زیرا عبادت و نیایش، نماز و روزه، دعا و صلوات و سرانجام به یاد خدا بودن و تذکر در این ماه خجسته، لذتی خاص دارد.

رسول خدا (ص) می‌فرماید: ماه‌های رجب و ماه شعبان دو ماه من هستند و ماه رمضان ماه امت من است

این نویسنده ضد تکفیر در بخش دیگری از سخنان خویش به حدیثی از نبی مکرم اسلام اشاره کرد و گفت: رسول خدا (ص) می‌فرماید: هان! ماه رجب و ماه شعبان دو ماه من هستند و ماه رمضان ماه امت من است. آگاه باشید، هر کس یک روز از ماه رجب را با ایمان و اخلاص روزه بگیرد، مستوجب رضوان بزرگ الهی می‌شود و روزه‌اش در آن روز بی گمان خشم خداوند را فرو می‌نشاند و دری از درهای دوزخ را بر روی خویش می‌بندد.

وی ماه رجب را یکی از چهار ماه حرام ذکر کرد و گفت: در این ماه هرگونه جنگ و خون‬‌ریزی نهی شده است و اسلام در هر سال برای پیروان خود یک آتش ‏بس چهار ماهه اعلام می‌کند که این خود نشانه روح صلح‏ طلبی اسلام است. البته اگر دشمن بخواهد از این قانون اسلامی سو استفاده کند و حریم ماه‌های حرام را بشکند، اجازه مقابله به مثل به مسلمانان داده شده است.

آیت الله طائی به ثواب روزه در ماه مبارک رجب اشاره و بیان کرد: اگر کسی یک روز از ماه رجب را روزه بگیرد، نه تنها خداوند را خوشنود می‌کند بلکه این روزه او را از خشم خدا را در امان نگه می‌دارد و دری از درهای دوزخ بر روی او بسته می‌شود.

أین الرجبیّون … نزدیک است که باران بگیرد…!!! صدای قدمهایش را می‌شنوی؟ آسمان، ابرهای مغفرت خداوند را آرام آرام، به سوی زمین، سوق می‌دهد …. و این یعنی… رجب فرا رسید…. و دوباره خداوند است که مثل همیشه سر قرارمان حاضر می شود… همان قرار همیشگی…. من العفو می‌گویم… و او اجابت می‌کند.

چه خوش است لحظه‌های مستی بندگی در مقابل پروردگار هستی.. به راستی که اگر رجب نبود لحظه‌های خالی ذهنمان نجوای نمناک خدایی شدن را کم داشت.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


*

دکمه بازگشت به بالا