خبر

مهربانی امام رضا در سراسر ایران گسترده شده است

به گزارش خبرنگارخبرگزاری شبستان  از اصفهان، حجت الاسلام  محمد قطبی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان درنهمین جشنواره ملی جلوه های رضوی در هنرهای سنتی  اظهار داشت:اصفهان به دلیل ظرفیت هنری بالایی که دارد لایق برگزاری چنین همایش هایی می باشد و امیدواریم با همایت هنرمندان جایگاه واقعی خود را استوار تر سازد.
وی افزود: با بررسی تاریخ هنری اصفهان شاهد هنر های سنتی بسیاری خواهیم بود که می توان آن ها را از بهترین و کم نظیر ترین آثار دانست.
حجت الاسلام قطبی گفت: امام رضا(ع) با وسعت قلب خود پراکندگی های را انجام داده اند و خوبی های خود را در سراسر کشور پراکنده اند و حتی در هنر نیز خوبی های ایشان تاثیر گذار بوده است که این مهربانی و خوبی های امام رضا باعث شده است که مردم نام های فرزندان خود را با القاب این امام بگذارند.
وی افزود:این همایش برای شناسایی هنرمندانی می باشد که در عرصه هنر های سنتی فعالیت می کنند ونگارگری و و نقش های سنتی از مهم ترین اهداف این همایش به شمار می آید.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان تصریح کرد: استان اصفهان در نقوش سنتی هنرمندان بی نظیری را در بر دارد که باید از این هنرمندان به بهترین نحو تقدیر به عمل آید.
وی اظهار داشت: لایه ی اولیه و اصلی یک طرح بسیار زیبا همان نقش اولیه ای است که در ذهن هنرمندان  تجلی می شود و آن نقش اولیه همان نقوش سنتی می باشد که این نقوش را مدیون معماری اسلامی می باشیم.
وی ادامه داد: هر ساله در31  استان و 75 کشور دنیا این همایش برگزار می شود که به دلیل قدمت تاریخی استان اصفهان، یکی از استان های برگزار کننده این همایش می باشد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان هنر های سنتی اصفهان را بی نظیر دانست و بیان داشت: ظرافت بی نظیری در هنر های سنتی استان اصفهان وجود دارد که جلو گاه فرهنگ و اعتقادات ما می باشد.
وی خاطر نشان شد: تمام این طرح های سنتی که صورت می گیرد ذهن خلاق هنرمندان را در بر دارد و با نگاه به آن نوعی تپش را در آن احساس می کنیم و روحی تازه را در ما دمیده می شود.
 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


*

دکمه بازگشت به بالا