خبر

ارسال ۶۰۰ اثر از ۳۸۰ هنرمند به نخستین جشنواره عکاسی مردمی چادرهای آسمان

به گزارش روابط عمومی دبیر خانه جشنواره چادر های آسمانی  جلال عطارزاده، با اعلام این خبر گفت: آثار ارسال شده به جشنواره تا امروز کمی بیشتر از پیش­بینی اولیه ماست؛ چرا که  به دلیل خاص بودن موضوع و محدود بودن دایره سوژه برای عکاسی  از نظر سن  و جنسیت  و همچنین مخالفت­های که دشمنان فرهنگی  با عنوان جشنواره  ابراز کردند در اولین دوره انتظار دریافت حدود  پانصد اثر را داشتیم اما آنچه تا امروز شاهد آن هستیم  انتظار می­رود در روزهای پایانی تعداد شرکت­ کنندگان باز افزایش یابد.

وی افزود: علاوه بر 380هنرمند عکاس، برخی از شرکت­ کنندگان نیز به دلیل عدم آشنایی با شیوه ارسال تصاویر بویژه در بخش مردمی، عکس­های ارسالی به جشنواره را در بخش­های دیگر سایت درج کرده­ اند که لازم است در فرصت باقی مانده برای اصلاح مسیر اقدام کنند، در غیر این صورت آثار آنها به مرحله داوری راه نمی ­یابد.

دبیر جشنواره چادرهای آسمانی با بیان اینکه با نزدیک شدن به روزهای پایانی مهلت ارسال آثار، حجم تماسها با دبیرخانه و ارسال آثار بیشتر شده، خاطرنشان کرد: با توجه به  یک مرحله تمدید، علاقمندان تنها تا ساعت 24 روز 22 مرداد فرصت دارند، آثار خود را ارسال و یا نسبت به تعویض یا ارسال عکس جدید اقدام کنند، چنانچه شرکت­ کنندگان طی این مدت به نتیجه بهتری رسیده و عکس جذابتری برای ارسال آماده کرده باشند، می­ توانند تا آخرین ساعت اقدام به حذف عکس­های قبلی کرده و عکس­های جدید را ارسال نمایند.

به گفته عطارزاده، افشین شاهرودی، مجتبی آقایی و بابک فروتنی اعضای هیئت داوران نخستین دوره این جشنواره هستند که کار ارزیابی آثار را بلافاصله پس از پایان مهلت فراخوان شروع می­کنند.

دبیر سابق شورای گرافیک صداو سیما با اشاره به نهادهای حامی این جشنواره اذعان کرد: این اولین دوره جشنواره عکاسی چادرهای آسمانی است که با حمایت معاونت اجتماعی  ناجا بویژه سردار منتظر المهدی به عنوان تنها حامی مالی جشنواره در کشور برگزار می­شود. همچنین بعد از اعلام فراخوان جشنواره آقای صائبی، معاون اجتماعی مترو شهری تهران و حومه در خصوص چاپ و نصب پوستر و بنر در مترو تهران کمک رسان این اتفاق فرهنگی بودند.

وی در ادمه ضمن تبریک روز خبرنگار و تقدیر از حمایت­های رسانه­ای و پوشش گسترده اخبار جشنواره در رسانه ­ها، تصریح کرد: پس از اعلام فراخوان جشنواره برخی از رسانه ­های خارجی از قبیل رادیو زمانه هجمه ­هایی را علیه  این جشنواره و اهداف عالی آن در زمینه ترویج فرهنگ عفاف و حجاب شروع کردند که همین موضوع نشان دهنده اهتمام ویژه رسانه­ های داخلی و مردم به عفاف و حجاب است.

عطارزاده، با بیان اینکه استقبال چشمگیر عکاسان ایرانی و شهروندان علاقمند به عکاسی در زمینه عفاف و حجاب بدون همت رسانه­ ها امکان پذیر نبود، یادآور شد: اغلب رسانه­ ها و خبرگزاری­ها با درج خبر فراخوان جشنواره، گروه­های هنری و مخاطبان خود را برای شرکت در این مسابقه دعوت کردند. همچنین در رسانه­ های دیداری و شنیداری مثل «برنامه کوبه» رادیو فرهنگ و همچنین شبکه­ های سه و دو سیما بویژه برنامه «عصر خانواده» با درک خوب از موضوع و حساسیت­های فرهنگی که داشتند ما را در جهت پوشش خبری و اطلاع ­رسانی این فراخان یاری رساندند.

در باره ارسال آثار اشاره شد:  هنوز فرصت شرکت در این جشنواره برای هنرمندان عکاس در بخش حرفه‌ای و تخصصی و برای همه علاقمندان در بخش مردمی مسابقه عکاسی چادرهای آسمانی فراهم است و علاقمندان می‌توانند در بخش مردمی با دوربین‌های خانگی و گوشی‌های موبایل عکاسی و سه اثر را با موضوع عکاسی با چادر از دختران زیر ۹ سال، تا ۲۲ مرداد ماه سال جاری از طریق صفحه اختصاصی فراخوان چادرهای آسمانی  در سایت عزیزستان www.azizestan.com ارسال کنند.

این مدرس هنر دانشگاه شریعتی، در پایان تاکید کرد: دبیرخانه این جشنواره با قدردانی از همه عزیزانی که در شکل­ گیری، اطلاع­ رسانی و مراحل بعدی این جشنواره مساعدت و همکاری کردند، آماده دریافت نظرات و پیشنهادات در خصوص برگزاری دومین جشنواره چادرهای آسمانی است و هموطنان عزیز می­توانند نظرات خود را در پایگاه اینترنتی عزیزستان به نشانی اینترنتی info@.azizestan.com    www.azizestan.com   صفحه  اختصاصی چادرهای آسمانی  درج کنند.

 

 

نوشته های مشابه

2 دیدگاه

  1. ای زن به تو از فاطمه (س) اینگونه خطابست
    ارزنده ترین زینت زن حفظ حجابست
    با سلام و خدا قوت و بی نهایت سپاسگزاری از همت مردانه و والای عزیزان ولایت مدار که با شاد کردن قلب نازنین عزیز زهرای اطهر (س) آقا امام زمان (عج) و مولایمان سیدعلی که جانمان فدایش باد باقیات الصالحاتی به یادگار به عالم ملکوت فرستادید ، خوشا بحالتان
    التماس دعای خیر

     
    1. تشکر از شما.
      امیدواریم بتوانیم مسئولیت فرهنگی خود را به خوبی انجام بدهیم.

       

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


*

دکمه بازگشت به بالا