پیشنهاد ویژه

با روح و روان خود مهربان باشید.

مهربانی با خود یعنی مهربانی با روان و ذهن ممکن است از خود بپرسید چنین چیزی چگونه  عملی خواهد بود. افراد مهربان با خود به سلامت روان توجه دارند. آن ها می دانند که نگرانی  نسبت به آینده و افکار منفی و غیر منطقی؛ آرامش آنان را بهم می ریزد و به تنش و استرس می  انجامد. آن ها می کوشند برای کمک به خود از استرس های زندگی بکاهند. از این رو، از ذهن خود  مراقبت می کنند و اجازه نمی دهند افکار منفی همچون علف هرز در مزرعه ذهن شان نشو نما  کند.ثبت نظرشما

نوشته های مشابه

7 دیدگاه

  1. روزی شاگردی به پیش استاد خود رفت و از او پرسید : چگونه می شود بین باورمندان واقعی و باورمندان ظاهری ، تفاوت قائل شد ؟ هردو گروه اعمالی را انجام می دهند و هر دو ، می گویند که به چیزی اعتقاد دارند.

    استاد به شاگردش گفت : برای پاسخ این سوال باید چند روز به من فرصت دهی ، امروز به خانه ات برگرد . اگر پاسخ سوال را یافتم به خانه ات خواهم آمد و اگر نیافتم آن را به روز بعدی موکول خواهم کرد . اگر فردا نیامدم ، روزهای بعدی که خواستم بیایم برایت پیغام می فرستم . شاگرد به خانه اش برگشت ، فردا کمی منتظر و آماده آمدن استاد بود اما استاد نیامد ، چند روز سپری شد و استاد نه آمد و نه پیغام داد . کم کم شاگرد فراموش کرد. تااینکه در روز دهم ، استاد پیغام داد که من می آیم . شاگرد خود را مهیای دیدار استاد کرد . خانه را مرتب کرد ، مواد پذیرایی را فراهم کرد ، خود را آراسته کرد ، بر درب خانه فانوسی برافروخت و به پیشواز استاد به بیرون ازخانه آمد.. تا استاد به شاگرد رسید گفت : تفاوت باورمندان و بی باوران فانوس است .

    او از شاگرد پرسید : تفاوت آن روزی که ممکن بود بیایم و آن روزهایی که فراموش کردی و امروزکه می دانستی حتما می آیم درچیست ؟ درکدام روز بیشتر آماده و آراسته و منتظر بودی ؟

    ادیان ، پایان جهان را زیبا و روشن می دانند. باورمندان به این پایان امیدوارند ونه تنها انتظار آن را می کشند که فانوسی برسر در خود روشن می کنند ، نه تنها خانه را آراسته می کنند که کوچه را هم ، برخی حتی خیابان را .

    *فانوس اول را درقلبت روشن کن که سرآغاز تمام روشنایی هاست *

    * فانوس دوم را برسردر خانه ات بیاویز *

    * و فانوس های بعدی را به شهرت ببخش *

     
  2. و به بيان ديگر شيوه ي نگاه و برداشتشان از زندگي را مديريت مي كنند.

     
  3. خب چطور میشه از شر این علف های هرز نجات پیدا کرد؟! و بر آنها غلبه کرد؟!

     
    1. بسم الله الرحمن الرحیم
      علف هرز در ذهن همان نگاه منفی است و مقابل هر چیزی ضد همان است یعنی مقابل علف هرز منفی اندیسی، گل زیبا وخوش بوی مثبت اندیشی است . هیچ اتفاقی نیست که نتوان در آن نکته مثبتی پیداکرد در هر رخ دادی خلاقانه متمرکز شوید زمانی که روزنه ای مثبت پیدا کردید آنرا تقویت کنید با باعث شوید رشد کندو تمام ذهن شما را فرا بگیرد ، اما بیشتر وقتها ما علف های هرز را در ذهن گسترش می دهیم و اگر روزنه مثبتی هم بخواهد رخ بنماید در این میان گم می شود .
      مهربان باشید
      عزیزآقا

       
  4. باسلام خداوندا آرامشی عطا فرما تابپذیرم آن چرا نمیتوانم تغییر دهم شهامتی که تغییر دهم آنچه را میتوانم و دانشی که تفاوت این دورو بدانم

     
    1. بسم الله الرحمن الرحیم .
      بسیار عالی بود جناب آقای شادنیا بیشتر از اینها به ما سر بزنید
      حضور شما باعث دلگرمی است .

       

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


*

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا