خبر

شهرهای مازندران میزبان یار مهربان می شوند

حجت الاسلام ‘ عباسعلی ابراهیمی ‘ روز دوشنبه افزود : امسال ویژه برنامه های هفته کتاب در استان با محوریت ترویج فرهنگ عاشورایی برگزار خواهد شد.
وی هفته کتاب را فرصتی برای برگزاری آشتی بیشتر مردم با این حوزه برشمرد و خاطرنشان کرد: جلسه ستاد استانی و شهرستانی برای برگزاری هفته کتاب جمهوری اسلامی تشکیل شده و علاوه بر دستگاه های مرتبط، مراکز علمی، آموزشی، فرهنگی و دانشگاه ها نیز برنامه هایی برای برگزاری در این ایام در نظر گرفته اند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران درباره اهمیت برگزاری نمایشگاه کتاب در ارتقای سطح آگاهی و نیز افزایش سرانه مطالعه و کتابخوانی در استان اشاره کرد و گفت: برگزاری چنین نمایشگاه های در پیشرفت و تعالی جامعه بسیار مؤثر است.
وی هدف از برگزاری این برنامه را توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی، گسترش فرهنگ مکتوب و تجلیل از خادمان حوزه فرهنگ و نشر استان عنوان کرد و ادامه داد: با توجه به این اهداف تلاش کرده ایم برنامه های مناسبی را برای این ایام مدون کرده و با همکاری دستگاه های مرتبط با حوزه کتاب، این برنامه ها را برگزار کنیم.
وی با تأکید بر اینکه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز برنامه های متنوعی برای هفته کتاب تدوین کرده، افزود: برپایی نمایشگاه کتاب در همه شهرستان های استان، تجلیل از خادمان حوزه کتاب با همکاری اداره کل کتابخانه های عمومی و سایر شهرستان ها، برگزاری جلسه های نقد، بررسی و معرفی کتاب، برگزاری جلسه های هم اندیشی و آسیب شناسی حوزه تولید کتاب ،برپایی غرفه نقاشی با موضوع عاشورا درنمایشگاههای استان، تجلیل از ناشرانی که در زمینه فرهنگ عاشورافعالیت کرده اندو برپایی ایستگاههای مطالعه عمومی از جمله این برنامه هاست.
ابراهیمی برپایی نمایشگاه کتاب در کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان، برگزاری همایش تجلیل از فعالان فرهنگی، برگزاری مسابقه کتاب و کتاب خوانی و اهدای کتاب به کتابخانه های استان را از دیگر برنامه های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران در بیست و دومین دوره کتاب جمهوری اسلامی عنوان کرد.ک/1

انتهای پیام /*

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


*

دکمه بازگشت به بالا