خبر

عکاسان، مهربانی و لبخند شهروندان را ثبت کنند

به گزارش خبرگزاری مهر، معاون هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در نشست مشترک با پیشکسوتان و اعضای انجمن‌های عکاسی گفت: سازمان با داشتن 200 مرکز فرهنگی هنری و 3800 متر فضای نمایشگاهی آماده برپایی نمایشگاه‌های عکس در مناسبت‌های مختلف به ویژه با موضوع مهربانی و مضامین شهروندی است.

امیر عبدالحسینی در این نشست با اشاره به وظیفه ذاتی سازمان در حمایت از هنرمندان و عکاسانی که عمری از زندگی‌شان را به ثبت لحظه‌های مهم و تکرار نشدنی از جمله انقلاب و دفاع مقدس اختصاص داده‌اند، افزود: ما آمادگی داریم آثار هنرمندان عرصه عکس را در فرهنگسراها، خانه‌های فرهنگ، خانه‌موزه‌ها، موزه هنرهای دینی امام علی(ع)، باغ موزه هنر ایرانی، موزه عکسخانه شهر و… به نمایش بگذاریم.

وی با بیان اینکه بیشتر فضاهای تبلیغی در سطح شهر در اختیار سازمان زیباسازی است و سازمان فرهنگی هنری چندان از امکانات گرافیک محیطی برای نمایش عکس عکاسان برخوردار نیست، گفت: خریدن آثار عکاسان با نگاه صرف موزه‎ای و بدون در نظر گرفتن شرایط و امکانات نگهداری و نحوه بهره‌برداری و استفاده از عکس‌ها اقدامی غیر منطقی است و در این زمینه باید ساز و کار لازم مشخص شود.

معاون هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، ارتقای سواد بصری شهروندان را از جمله اهداف سازمان دانست و افزود: مخاطب اصلی ما خانواده و عموم مردم جامعه هستند و ضروری است هنرمندان و عکاسان در این بخش با نگاه هنر برای مخاطب و هنر در خدمت انتقال ارزش‎های انسانی به فعالیت بپردازند.

عبدالحسینی با درخواست از عکاسان برای ارائه راهکارهای عملی گفت: جشنواره‌ها و دوسالانه‌های بسیاری در تمام رشته‌های هنری برگزار می‌شود اما باید پرسید این جشنواره‎ها چقدر تاثیرگذار بوده و تا چه اندازه از اهداف آنها محقق شده است. سازمان فرهنگی هنری به دنبال مهیا کردن زیرساخت‌های اقتصادی فرهنگ و هنر است و در این زمینه‌ باید انجمن‌های هنری به ما کمک کنند.

وی پرداختن بیش از اندازه عکاسان به سوژه‌های منفی را مورد انتقاد قرار داد و افزود: زمان بسیاری است که دیگر لبخند و شادی و مهربانی مردم را در عکس‌ها نمی‌بینیم و بیشتر برای جلب مخاطبان داخلی و خارجی به سوژه‌های منفی می‌پردازیم.

در ابتدای این نشست، پیشکسوتان و اعضای انجمن‌های عکاسی با قدردانی از ریاست سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در برگزاری این جلسه به بیان دیدگاه‌ها و مسائل و مشکلات خود پرداختند و بر نکاتی از جمله بهره‌گیری از آرشیو غنی عکاسان و نمایش آن در اماکن عمومی مانند بوستان‌ها و ایستگاه‌های مترو در مناسبت‌های مختلف، خلاء جدی در تدوین کتاب عکس مناسب و ارزشمند از شهر تهران برای معرفی پایتخت، توجه به جامعه عکاسان خبری در کنار خبرنگاران، رایزنی با شورای عالی انقلاب فرهنگی برای قرار گرفتن روز جهانی عکاسی در تقویم، توجه به عکاسان زن و چاره‌اندیشی برای از بین نرفتن آرشیو عکس‎های عکاسان اشاره و تاکید کردند.

پیش از این، نشست صمیمانه کاریکاتوریست‌های پیشکسوت و جوان با هدف ارائه پیشنهادهای عملی و کاربردی برای پویایی بیشتر در عرصه کاریکاتور در سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار و با استقبال خوب هنرمندان مواجه شده بود. قرار است نشست‌های دوره‌ای مدیران سازمان فرهنگی هنری با هنرمندان رشته‌های مختلف ادامه داشته باشد.

لینک خبر 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


*

دکمه بازگشت به بالا