خبر

همایش «یاس مهربانی» در سنندج برگزار شد

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد حسینی شاهرودی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان در همایش یاس مهربانی که به منظور تجلیل از بانوان فرهنگی در سنندج برگزار شد، با بیان زندگی بانوانی چون آسیه، مریم،‌ خدیجه و حضرت فاطمه زهرا(س) گفت: داستان این بانوان در قرآن کریم بیان شده تا بهترین الگو برای مردان و زنان قرار گیرد.

وی از حضرت فاطمه زهرا(س) به عنوان منشاء خیر و محور خوبی‌ها برای بشریت نام برد و به تبیین شأن نزول سوره مبارکه کوثر پرداخت و افزود: این بانوی بزرگوار الگوی همه انسان‌هاست که از نسل ایشان فرزندان پیامبر خاتم(ص) تداوم می‌یابد.
مرادی نماینده مردم سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: زنان ایران اسلامی نسبت به بسیاری از کشورها در جایگاه والایی قرار دارند اما باید شرایطی فراهم شود تا بانوان در جایگاه شایسته بتوانند ایفای نقش کنند.
رشید قربانی، مدیرکل آموزش و پرورش کردستان نیز در ابتدای این همایش با تبریک میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) و هفته بزرگداشت مقام زن و روز مادر، به بیان شان و منزلت آن حضرت و فضائل اخلاقی و انسانی ایشان پرداخت و گفت: حضرت فاطمه زهرا(س) از شایستگی بسیار عظیمی برخوردار است و عناوینی چون دختر پیامبر گرامی اسلام(ص)،‌ همسر حضرت علی(ع) و مادر حسنین (ع) از دیگر فضائل آن بانوی یگانه است.
مدیرکل آموزش و پرورش کردستان با بیان اینکه در ادوار گذشته تاریخ، زنان از جایگاه و کرامت برخوردار نبوده و در تمدن‌های مختلف، حقوق اجتماعی برای زنان وجود نداشت؛ بیان کرد: با ظهور اسلام، زن جایگاه و عظمت شایسته خود را پیدا کرده و قرآن احترام و کرامت خاصی برای زنان قائل شده است.
قربانی به برخی از اقدامات وزارت آموزش و پرورش در راستای توجه به نیازهای فرهنگیان پرداخت و با بیان اینکه طرح رتبه بندی معلمان از اول مهر 94 اجرایی خواهد شد، اظهار کرد: در این طرح معلمان براساس سه شاخص عملکردی، رفتاری و  فعالیت‌های اقدام پژوهی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.
وی اولویت به کارگیری فرزندان فرهنگیان در استخدام‌های آموزش و پرورش را از دیگر اقدامات آموزش و پرورش عنوان کرد
مدیرکل آموزش و پرورش کردستان از پرداخت معوقات فرهنگیان قبل از هفته معلم خبر داد و یادآور شد: بازنشستگان فرهنگی نیز از مزایای بیمه طلایی بهره مند خواهند شد.
یادآور می‌شود؛ تجلیل از بانوان شاخص فرهنگی آموزش و پرورش نواحی یک و دو سنندج و اهدای جایزه به همنامان فاطمه و زهرا (س)  از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


*

دکمه بازگشت به بالا