خبر

چگونه مهربانی را در خودمان گسترش دهیم؟

گسترش مهربانی را با رفتارتان آغاز کنید

هنگامی که کودک بودیم والدینمان همیشه می گفتند به دیگران خیر رسانید وقتی نوجوان شدیم یادگرفتیم به دوستانمان برای تغییر منزل یا پخت غذا کمک و حتی گاهی اوقات مقداری پول و وقت در خیریه ها صرف میکردیم .گسترش مهربانی

گسترش مهربانی

درکل دیدن رنج دوستان وحتی غریبه ها برایمان ناراحت کننده بود اما اینها از راه های دیگر جبران می شود.برای آنکه با دیگران با محبت رفتار کنیم نیاز به الگوی صحیح داریم ، الگوی رفتاری مناسب که پایه گسترش مهربانی است و ما در این بخش از نمناک در مورد آن خواهیم گفت.

گسترش مهربانی

گسترش محبت و مهربانی با انجام کارهای ساده

نظرتان در مورد سخاوت نوع دوستانه بدون انتظار دریافت چیزی چیست بعضی محققان می گویند همچین سخاوتی وجود ندارد اما ویراستار لیستی از رفتارهای مهربانی تهیه و پیشنهاد می کند برای یادآوری بهتر آن را جلوی آینه، کامپیوتر و حتی داشبورد خودرو قرار دهید تا با استفاده از آنها مهربانی را به دیگران هدیه کرده و فردی را خوشحال کنید.

فراموش نکنید که قبل از هرچیز سخاوتمندانه عمل کنید سخاوت نه تها شما راخوشحال می کند بلکه حدود 50 درصد اکسی توسین بیشتر در مغز ترشح می کند و احساس خوب خلاقیت و مهارت حل مشکل را بالا میبرد ،حتی چیزهای کوچک مثل یک جمله حال فرد راتغییر می دهد.

راه گسترش مهربانی

تمرین هایی برای گسترش مهربانی بین دیگران

پیشنهاد ما برای گسترش مهربانی

برای گسترش مهربانی از راه درست خوب باشید

انگیزه های خود را آنالیز کنید تا به نوع دوستی برسید ؛ ریچارد می گوید باید بخشی ازخودرا تخریب کنیم تاسوخت برای سخاوت تامین شود از خود بپرسید اگر دیگران با شما همین رفتار را انجام دهند خوشحال می شوید یا خیر؟

برای گسترش مهربانی با مهربانی پاسخ دهید

اولین فردی راکه امروز می بینید چه دوست یا فامیل صرف نظر از اینکه مثبت است یا منفی موقعیتی برای مهربانی کردن است ، البته این جمله را به این شکل هم معنی می کنند که دو سر برد برای هردو طرف بشمار می آید بعد می توانید متوجه شوید اهل کجایند ؟چه کسی هستند؟ چه چیزی نیاز دارند.

همین کار رابا افراد دیگری که ملاقات کردید انجام دهید اگرچه هیچ تضمینی نیست که خوبی را جبران کنند اما این دغدغه ما نیست.

گسترش مهربانی با طرز پاسخ دادن

توسعه مثبت گرایی برای گسترش مهربانی

سالیان گذشته محققان روی موضوع اینکه چطور ادراک .افکار به دیگران منتقل می شود سرمایه گذاری کردند و نتیجه ی مطالعات آنها حاصلی داشت به نام سه مورد از بهترین روش های انتقال افکار به دیگران:

  • رویارویی با تغییرات مثبت اخلاقی آسان است
  • نمایش نامه تغییرات نمایش اجتماعی بارویکرد مثبت
  • داستان سازی ایجاد ارزش و معنا باجذب احساس

پاسخ دادن

اگرکسی ازشما پرسید چطور می توانم کمکتان کنم چه عکس العملی نشان می دهید؟ اینجاست که متوجه می شوید دنیا با مهربانی چقدر زیباتر می شود با انجام اینکارها یک قدم بخوبی نزدیکتر می شوید. وقتی یک نفر را شاد کنی انگار همه را شاد کرده اید وجهانی که همیشه آرزویش را داشتید به حقیقت می پیوندد اگر سعی کنیم دیدمان را در زندگی تغییر دهیم آن وقت همه چیز تغییر می کند و رقابت جای خود را به همکاری میدهد.

تمرین مهربانی

اینکه با خود مهربان باشید لفظی آسان است اما درعمل سخت واحتیاج به تمرین دارد سخاوت را درونی کنید تا بتوانید از خود قدر دانی کرده و بازتاب آن را ببینید و رشد کنید.

رشد به هر شکلی آسان نیست و نیاز به صبر مقاومت دلسوزی دارد ، باخود مهربان بودن به معنی احساس خوب داشتن نیست اما تعریف ازخود یا پرورش دلسوز ی و مهربانی پیامهایی را در آینده برایتان به همراه دارد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


*

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا