خبر

نخستین جشنواره پیامبر مهربانی به آخرین ایستگاه خود رسید

جلال عطارزاده دبیر این جشنواره در ابتدای مراسم اظهار داشت: نخستین جشنواره «پیامبر مهربانی» به آخر ایستگاه رسید با مسافرانی عاشق که هنرشان را دستمایه ارادت خود به نبی مکرم اسلام (ص) قرار دادند تا دست‌اندازهای نامهربانانه را به این نام مبارک پاک کنند.

وی افزود: با شنیدن اولین پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به جوانان اروپایی کار را آغاز کردیم وقتی که ایشان فرمودند؛ «اجازه ندهید این واقعیت پویا و اثرگذار در دنیای امروز، با اغراض و اهداف آلوده به شما شناسانده شود. اجازه ندهید قدرت‌های بزرگ ریاکارانه تروریست‌های تحت استخدام خود را به عنوان نمایندگان اسلام به شما معرفی کنند. اسلام را از طریق منابع اصیل و مأخذ دسته اول آن بشناسید. و این بود که جشنواره هنرهای تجسمی «پیامبر مهربانی» به یاری خدا برپا کردیم تا پاسخی هنرمندانه به بی‌ادبی و بی‌اخلاقی‌هایی که امروزه از سوی دشمنان انسانیت پنهان شده پشت نام‌های فریبنده باشد.

دبیر جشنواره هنرهای تجسمی «پیامبر مهربانی» یادآور شد: ما پس از برپایی 4 دوره نمایشگاه «مهربان باشید» از سال 1391 که 3 دوره آن به مناسبت میلاد حضرت رسول (ص) و روز اخلاق و مهروزی شکل گرفت در سال گذشته پس از پایان نمایشگاه با بی‌ادبی در فرانسه نسبت به نام مقدس پیامبر اعظم مواجه شدیم. لذا به پیشنهاد یکی از دوستان برای مقابله با این بی‌ادبی این جشنواره را برپا کردیم.

وی بیان داشت: در آغاز این راه کسانی بودند که باعث دلگرمی و تقویت روحی ما می‌شدند و همین امر سبب می‌شد تا انگیزه ما بیشتر شود. بنابراین جشنواره‌های تجسمی «پیامبر مهربانی» با اعلام فراخوان در گروه‌های عکاسی، گرافیک، کاریکاتور، نقاشی خط، نقاشی، نگارگری، تصویرسازی و خوش‌نویسی برگزار شد که با استقبال خوبی از سوی هنرمندان مواجه بودیم که 600 اثر به این جشنواره ارسال کردند.

گیل‌آبادی رئیس مرکز ارتباطات راهبردی و امور بین‌المللی شهرداری تهران در این مراسم با اشاره به اهمیت و ارزش پیوند هنرمند با معرفت الهی گفت: وقتی که منبع یک اثر هنری الهام الهی باشد مخاطب با دیدن این اثر حظ می‌برد چون با ریشه‌های انسانی گره خورده است.

وی افزود: امیدواریم این جشنواره نیز مبنایی داشته باشد که با معرفت و مهربانی گره بخورد و آثار آن را در مخاطبان ببینیم.

جید ملانوروزی مدیر هنرهای تجسمی وزارت ارشاد در این مراسم اظهار داشت: امروز هر جایی که رنگ و نشان و نقشی می‌بینیم که متأثر از سیرت، صورت،‌ طریقت و شریعت نبوی است این نقش به نام هنر اسلامی رقم خورده است و مهم‌ترین بخش‌های جهانی دنیا را توانسته‌ایم به نام هنر اسلامی ثبت کنیم.

وی ادامه داد: در این روزگار تاریکی و نامهربانی با معنای فرهنگ‌های دینی و نبوی دیده می‌شود دوستان نادان و دشمنان دانا به نام پیامبر چهره‌ای خشن را نشان می‌دهند حضور فرهنگ و هنر می‌تواند مشکلات فرهنگی را در جهان مرتفع کند.

ملانوروزی یادآور شد: این جشنواره می‌تواند واقعیت مهربانی پیامبر اسلام را نشان دهد. از سوی دیگر وزارت ارشاد به خاطر مشکلات مالی و نزدیک شدن به جشنواره فجر نتوانست حمایت جدی از این جشنواره کند و امیدواریم در سال‌های بعد این کمبود را جبران کنیم.
در ادامه این مراسم از برگزیدگان آثار هنری تقدیر شد که نفر اول هر بخش از این جشنواره 10 میلیون ریال، نفر دوم 5 میلیون ریال و به نفر سوم این جشنواره یکی از محصولات لوازم خانگی ایرانی تعلق گرفت.

نتایج و اسامی برگزیده‌های در گروههای مختلف هنرهای تجسمی بدین شرح است؛ نقاشی؛ حمید صوفی، حمید رضا، علی رحیمی، سید مجتبی حجازی، سعید دولتی گرافیک؛ محسن اکلیون، شهریار اسدی، پوریا رضایی، داوود قورچایی، مسلم علی محمدی نقاشی‌خط؛ ملیحه سیف آبادی، علی آزاد، هادی هنردوست، سارا عطارزاده، مهدی نتاج نگارگری؛ میر مهدی سیدی (سه اثر)، محدثه رضائیان، فرهنگ عاطفی عکاسی؛ محمدامین دریس، مرضیه محمد پور کاریکاتور؛ حمید قالیجاری، سعید صادقی، امجد پور، حمید صوفی، حسین رحیم خالی

تصویر سازی؛ مریم حسن نژاد، مانیا، گلناز ثروتیان، حمید صوفی، سمیرا بهشتی خوشنویسی؛ هادی هنردوست، محمدمهدی اسماعیلی، مصطفی تجیان، شعبانی

متن خبر بر گرفته ازخبر گزاری فارس

836c10de-780d-4fde-9e4b-dcd942dbc48a
ebcd61e0-8236-48a2-85d6-e620988b2ee4
d884aae6-9aa0-40a2-bb30-7d3836162bc7


b7cf5b50-1dcf-474b-8af6-61651e4fe1c3

 

photo360999157100556927

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


*

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا