خبر

یک افطاری ساده، پُر از مهربانی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، این روزها به مناسبت ماه رمضان سفره های افطاری ساده و پُر از معنویت به دور از هر گونه تجملات و چشم و هم چشمی گسترده می شوند که تنها صفا و صمیمت در این افطاری ها دیده می شود.

ماه رمضان در روستای گلین رود بخش چندار ساوجبلاغ حال و هوای خاصی دارد میهمانان خدا با شور و اشتیاق از لحظه لحظه این ماه پر برکت استفاده می کنند.

نزدیکی های افطار که می شود از سراشیبی کوچه های باریک و کوهستانی روستا مردان و زنان به سمت مسجد روستا در حرکت هستند تا هم نماز خود را به جماعت بخوانند و هم در کنار هم روزه خود را با یک افطاری ساده باز کنند .

یزدان تواضعی می گوید ماه رمضان زیباست و زیبایی اش به این وحدت و همدلی اهالی است.

ابراهیم کوهپر یکی دیگر از اهالی می گوید سفره هایی در این ایام پهن می شود رنگ و بوی خدایی دارد.
وی می گوید هر روز نوبت یکی از هم محلی هاست و بانی این سفره با محبت است و تعدادی از زنان و مردان روستا هم کمک می کنند تا این سنت حسنه به خوبی بر گزار شود.

سفره های افطاری ساده، سفره هایی که با نان، پنیر،سبزی، خرما، چای تزیین شده، در این سفره ها خبری از تجملات و چشم و همچشمی نیست، در این سفره ها تنها مهربانی و معنویت دیده می شود و فقیر و غنی کنار هم بر سر یک سفره نشسته و روزه خود افطار می کنند.

افطاری دادن در ماه رمضان بسیار سفارش شده به طوری که پیامبر اکرم(ص) فرمودند: کسی که روزه داری را افطار دهد، برای او ثوابی مانند ثواب روزه دار است و کم نیستند روزه دارانی که این روزها سفره هایی را در توان خود برای افطاری دادن می گسترانند.

در سفره های ساده افطار خیل عظیمی از روزه داران به دور از تجملات بر سر سفره هایی که رنگ و بوی بهشتی دارند می نشینند و پذیرایی می شوند، سفره هایی که زندگی ساده و بدون چشم و هم چشمی را ترویج می دهد.

گزارش امروز افطاری ساده از مسجد روستای گلین رود در بخش چندار ساوجبلاغ ، این روستا از مرکز شهرستان ۳۰ کیلومتر فاصله دارد و تمام جاده کوهستانی است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


*

دکمه بازگشت به بالا