خبر

عاشورا ، سرچشمه همه خیرات و برکات /عاشورا جز نمایش مهربانی چیز دیگری نبوده است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، حجت الاسلام محمد داستانپور، استاد و پژوهشگر حوزه علمیه اصفهان امروز در جمع عزاداران حسینی با استناد به آیات قرآن کریم شرط پذیرش اعمال را داشتن تقوی دانست و گفت: این شرط برای همه اعمال انسان وجود دارد.

وی با انتقاد از اینکه در جامعه کنونی بازار تقوا کساد شده است، اظهار داشت:  در جامعه امروزی تقوی به شدت کم قیمت شده و حتی در برخی موارد، ذائقه ها نیز تغییر یافته بطوریکه افراد گناه و معصیت الهی را گناه نمی دانند و معتقدند با تغییر شرایط زمان، برخی امور گناه محسوب نمی شود و یا چاره ای  جز انجام آن نیست. 

استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه دغدغه اصلی ما باید داشتن تقوی باشد، تصریح کرد: شاید فردی از روی غفلت گناه کند، ولی از انجام گناه خود احساس لذت نمی کند، بنابراین این شخص هنوز در وادی تقوی حضور دارد.

وی از همه سوگواران و عاشقان اباعبدالله(ص) خواست با خود عهد ببندند که حداقل در دهه اول محرم، بیش از گذشته مهربان باشند تا دیگران با مشاهده رفتار آنها، متوجه تاثیرات خوب شرکت در مجالس سوگواری امام حسین(ع) شوند. 

حجت الاسلام داستانپور، عاشورا را سرچشمه همه خیرات و برکات دانست و افزود: بر اساس نظریات روانشناسی جدید کسی که مصیبت دیده با گریه کردن به آرامش می رسد و تخلیه روانی می گردد، در حالی که دین مبین اسلام برای رسیدن به این آرامش گریه کردن را نیز جهت داده است.

وی با تاکید بر لزوم گریه کردن بر مصیبت عظیم عاشورا گفت: جهت دهی گریستن در اسلام گریستن بر اباعبدالله(ع)  است.

حجت الاسلام داستانپور خاطر نشان کرد: کشته اشكها از لقب هاى سيدالشهدا(ع‏ ) است و امام حسین(ع) شهيدى است  كه هم يادش گريه آور است وهم اشك ريختن در سوك او ثواب دارد و موجب احياى عاشورا است . 

وی با بیان اینکه کربلا تابلویی است که با همه ابعاد زندگی انسان ارتباط پیدا می کند افزود: انسان همیشه و در همه حال باید مهربان باشد، ولی در دهه محرم طوری مهربانی کنیم که مشخص شود ما بخاطر ارتباط با امام حسین(ع)  مهربان تر شده ایم.

وی تاکید کرد: ذکر یا حسین حتی سنگ تیره را تابنده می کند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه دهه محرم باید دهه ای باشد که هیاتی ها و محبان حسین(ع) خوش اخلاق تر، مهربان تر و با محبت تر از همیشه شوند، گفت: اگر عمیق بنگریم عاشورا جز صحنه نمایش مهربانی چیز دیگری نبوده است. 

وی افزود: مهربانی عاشورا به قدری است که پس از گذشت صدها سال هنوز با ورود به ماه محرم، همه افراد حتی کسانی که کارهای نادرستی نیز انجام داده اند، به سمت خوبی گرایش پیدا می کنند و آمار جرم پایین می آید.

حجت الاسلام داستانپور خاطر نشان کرد:محرم آن قدر مهربانی دارد که وقتی انسان خطاکار تصمیم به خوب شدن و جبران گذشته خویش می گیرد، به مجلس امام حسین روی می آورد. 

وی در پایان خواستار رفتار از روی تقوا، محبت و مهربانی توسط عاشقان حسینی شد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


*

دکمه بازگشت به بالا